خوردنیهای شفا بخش

مهدى نراقى

خیار

 

براى طراوت پوست صورت و دستهاى خود از خیار استفاده کنید.
با وسایل ارتباطى که امروز در دست داریم و وسعت ایران و مناطق مختلف و گوناگون که در کشور عزیز خود داریم خیار از سبزیهایى است که تقریبا در سراسر سال در دسترس ما قرار مى گیرد. زیرا تا فصل خیار منطقه اى در کشور تمام مى شود منطقه اى دیگر موقع برداشت محصول آن است به این ترتیب در چهار فصل سال تقریبا خیار را در دسترس خود داریم و این مزایا نصیب کسانى است که در حال حاضر زندگى مى کنند و در گذشته به علت عدم وسایل ارتباطى عصر حاضر از چنین مزایایى محروم بودند.

عناصر متشکله خیار
آنچه خیار را به وجود مى آورد عبارت است از ویتامینهاى آ و ب و ث گوگرد، منگنز، آهک ، موسیلاژ یا لعاب نباتى .

خواص خیار
خیار خنک است - خون را تصفیه مى کند. - اسید اوریک را حل کرده و ادرار آور است . بطور ملایم خواب آور است .

خیار پخته
خیار را اگر بپزند و بخورند براى کسانى مفید است که تحریکات روده اى دارند. خیار پخته براى طبایع صفراوى و دموى نیز مفید است .

خیار خام
خیار خام براى بعضى از اشخاص ثقیل و دیر هضم است این اشخاص براى اینکه خیار خام زود هضم مى کنند آن را قاچ قاچ کرده و نمک دریایى بر آن مى پاشند و بیست و چهار ساعت نى گذارند بماند تا آب آن خارج شود و بعد آن را مى خورند متاءسفانه با خروج آب خیار مواد اصلى و حیاتى آن از دست مى رود.
بهتر است چنین اشخاص خیار خام را به صورت سالاد با روغن زیتون و سرکه و نمک مصرف نمایند و یا با پوست آب آن را بگیرند و میل کنند. آب خیار و پوست آن سرشار از ویتامین ث مى باشد زیرا ((دکترهاورز))غذاشناس نامى جهان طى مطالعات و تجربیاتى که درباره خیار به دست آورده ثابت کرده است پوست خیار داراى بیشترین مقدار ویتامین ث آن مى باشد.
دکترهاورز در کتاب (چه باید خورد و چگونه باید پخت ) نوشته است آب خیار به مزاق عده اى شاید بى مزه باشد و باید آن را با آب سیب درختى و یا آناناس و یا هویج و یا کرفس مخلوط کرد. سالها است آب خیار را در معالجه کلیه مصرف مى کنند زیرا خیار کلیه ها را شستشو مى دهد و مفید است .

نقش خیار در زیبایى خانمها
خانمهایى که پوست صورتشان چرب است آب خیار را بگیرند و بجوشانند و بدون اینکه در آن نمک بریزند صورت خود را با آن شستشو و مالش ‍ دهند.
خانمهایى که مى خواهند از چین و چروک صورتشان جلوگیرى کنند باید برشهاى گرد خیار را روى صورت خود بگذارند و مدتى آن را به همان حال نگه دارند تا مواد حیاتى خیار جذب پوست صورت شده و از بروز چین و چروک صورت جلوگیرى کند.
جوشهاى قرمزى که در پوست پیدا مى شود با محلول شیر خام و خیار باید آنرا مالش داد تا برطرف شود.
در شیر نجوشیده ، یک خیار را گرد گرد ببرید و در آن بیندازند تا بخیسد بعد آن را مصرف کنید.
خانمها و دخترهایى که سوراخهاى بازى در پوست خود دارند باید به اندازه مساوى تخم خیار، کدو و تخم خربزه را جدا جدا بکوبند و به صورت پودر در آورند بعد یک قاشق سوپخورى از هر کدام را با خامه تازه یا شیر حل کرده و آن را به هم بزنند تا مخلوط یکسانى بوجود آید، بعد آن را به صورت ماسک روى صورت خود بگذارند و نیم ساعت آن را به همان حال نگه دارند و بعد از نیم ساعت ماسک را برداشته و صورت خود را با گلاب بشویند. خانمها و دختر خانمهایى که به طراوت پوست صورت خود علاقه دارند باید هر شب صورت خود را با شیر خیار پاک کنند.
براى تهیه شیر خیار باید پنجاه گرم بادام شیرین را پوست کنده و آن را در هاون بکوبند، وقتى خوب کوبیده شد دویست و پنجاه گرم آب خیار را که جوشانیده اید و سرد شده است کم کم روى آن بریزید و با پارچه نازکى آن را صاف کنید و دویست و پنجاه گرم الکل سفید و یک گرم عطر سرخ را به آن اضافه کنید و هر شب صورت خود را با آن پاک کنید تا پوست چهره شما به طراوت و درخشندگى برگهاى گل در آید.
اگر مى خواهید پمادى داشته باشید که براى ترک لبها، و یا ترکهایى که در دست و پا پیدا مى شود از آن استفاده کنید و زود هم موثر شود باید:
آب خیار که صاف کرده باشید سیصد گرم . پیه گوساله صد و پنجاه گرم گلاب سه گرم بوم دوتولو نیم گرم (tolu ,de ,baume) را تهیه کنید و همه این مواد را در هاون چینى که در داروخانه ها به کار مى برند بکوبید و با هم مخلوط کنید وقتى خوب مخلوط شد به صورت پمادى در مى آید و آن را در قوطى مخصوص پماد جا دهید و هر وقت به آن احتیاج داشتید از آن مصرف کنید.
 

ده کلید برای تقویت روحیه

ده کلید برای تقویت روحیه

 

 

ادامه مطلب ...

ساعتی برای محیط های تاریک

ساعتی برای محیط های تاریک

 

همه ساعت ها برای کار کردن در محیط های روشن ساخته شده اند. اما مثل اینکه آقای David موفق به طراحی نوعی ساعت برای کار کردن در محیط های تاریک شده است. اساس این طرح بر پایه هماهنگی بین نور , ارتفاع و سایه مبتنی است.شما می توانید در محیط های نسبتا تاریک که نور زیاد مانع از محو شدن عقربه های ساعت شود آن را به صورت عمودی بر روی دیوار و یا به صورت افقی بر روی یک میز قرار دهید. چراغ های بسیار ظریفی در فواصل متفاوت با ارتفاعی مشخص نصب گردیده و هر یک کار یکی از عقربه های ساعت شمار, دقیقه شمار و ثانیه شمار را انجام خواهد داد. ظاهرا همه چیز واضح است اما من که خیلی دلم می خواهد از فرمول این آقا که برای قرار دادن چراغ ها و همچنین نحوه تنظیم زمان استفاده کرده است سر در بیارم!
منبع

خوردنیهای شفا بخش

مهدى نراقى

گوجه فرنگى

 

 

ادامه مطلب ...

چند توصیه برای دکوراسیون اتاق خواب

چند توصیه برای دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب جایی است برای آسودن و کسب آرامش و انرژی مجدد برای یک روز کاری دیگر. انتخاب لوازم اتاق خواب و همچنین نوع چیدمان آن کمک زیادی به کسب این آرامش و استراحت واقعی می‌کند.
یکی از اصول اولیه چیدمان در اتاق‌ خواب می‌گوید محل تخت باید به گونه‌ای انتخاب شود که پنجره نورگیر حتما در سمت راست آن قرار گیرد.
استفاده از کوسن‌های فراوان بر روی تخت‌هایی که لبه بالایی بلندی دارند، بر زیبایی تخت می‌افزاید. در سبک‌های کلاسیک بهتر است که این کوسن‌ها از همان جنس و بافت روتختی باشند.
به هماهنگی موجود در بین اشیا و مبلمان بیشتردقت کنید. بافت‌های روتختی و والان‌های پرده بهتراست از یک نوع، از یک طرح و از یک طیف رنگی انتخاب شودو حتی رول‌بوردهای (نوارهای تزیینی دیواری) در قسمت بالایی دیوارها نیز از همان طیف رنگی باشد.
هماهنگی میان بافت‌ها یک سبک کلاسیک به محیط اتاق می‌دهد. البته اگر در میان این هماهنگی، گاهی یکی از بافت‌ها و رنگ‌ها، کاملا متضاد و مکمل دیگر بافت‌ها ‌باشد، بر تنوع دکور اتاق افزوده شده و آن را از یکنواختی در‌ می‌آورد.
توجه داشته ‌باشید استفاده از روتختی‌های زیبا تنها ملاک زیبایی و راحتی اتاق نیست بلکه باید به نرمی و لطافت آن هم توجه کنید. همه این موارد منجر به افزایش حس آسایش و راحتی در اتاق خواب می‌شود.
فرض کنید:رنگ زمینه اتاق، کرم شکلاتی و گلبهی است. استفاده از دکورهای چوبی تیره و متمایل به زرشکی، مکمل رنگ فضای زمینه است. استفاده از روتختی براق، مانند هر بافت براق دیگر، علاوه بر اینکه نوعی حس تجمل‌گرایی را به ببیننده القا می‌کند، با قرار گرفتن در کنار دکور چوبی تیره باعث می‌شود زیبایی این نوع چیدمان جلوه‌ای چند برابر بیابد. رنگ و طرح بافت‌های پارچه‌ای نیز مابین رنگ زمینه اتاق و دکور چوبی آن است.
همین امر سبب شده است تا در محیط، تعادل برقرار شود. یادتان باشد که یکی از ویژگی‌های سبک کلاسیک، استفاده از بافت‌های براق در کنار دکور چوبی تیره است.
هر چه پهنای قاب تابلوها بیشتر باشد آن تابلو با دکور اتاق، هماهنگ‌تر شده‌ و هر چه پهنای قاب کمتر باشد، تنها نقاشی یا سایر آثار داخل قاب جلوه بیشتری خواهد داشت.
همچنین، استفاده از تک‌مبل کمک می کندتا فضایی صمیمی و دلنشین در قسمتی از اتاق فراهم آید. برای تفکیک این فضا در کنار تک‌مبل می توان از نور موضعی (آباژور) استفاده کرد. بهترین آباژورها درکنار تک مبل‌ها، آباژورهایی هستند که نورشان به سمت پایین باشد.
به این ترتیب فضایی مناسب برای مطالعه واستراحت در شب پدید می‌آید. هر چه تعداد نورهای موضعی در داخل اتاق بیشتر باشد، تفکیک فضاهای داخلی بیشتر شده و به نظر می‌رسد که رعایت این نکته برای اتاق خواب، مناسب است.
استفاده از چراغ‌های آباژور کوتاه بر روی پاتختی‌ها، میتواندفضایی رومانتیک‌ به وجود آورد و ضمنا این امکان را به وجود می‌آورد تا بتوانید قبل از خواب به مطالعه بپردازید.
استفاده از فضای سبز (گلدان، فلاور باکس و . . .)، قاب‌عکس‌های شخصی و تابلوهای خط یا نقاشی مورد علاقه‌تان در اتاق خواب باعث افزایش نشاط و روحیه‌تان شده و روبه‌رو شدن با این عناصر به ویژه در آغاز هر روز می‌تواند انگیزه‌ شروع یک روز کاری را دو چندان کند.
بهتراست قاب عکس و تابلو نیز مطابق با دکورچوبی اتاق،چوبی انتخاب شود و همین امر باعث ایجاد هماهنگی بیشتر بین اجزای داخلی اتاق می شود. استفاده از قاب‌های فلزی متعدد در اتاق‌هایی که دکور فلزی و فرفورژه دارند کاملا مناسب است و توصیه می‌شود. معمولا برای زیباتر شدن جایگاه تخت‌های دو نفره در اتاق خواب بهتر است از تابلوهای نقاشی بر روی دیوار بالایی تخت استفاده کنید.
اگر دوست دارید که با یک تابلو و یا تنها یک قاب عکس، دیوار بالایی تخت را تزیین کنید ترجیحا آن تابلو را پهن و به اندازه عرض بالای تخت انتخاب کنید. ولی اگر می‌خواهید از تعداد تابلوهای بیشتری برای تزیین دیوار استفاده کنید، مناسب‌تر این است که از تابلوهای طولی یعنی تابلوهایی با عرض کم و طول زیاد استفاده کنید.
 

لپ تاپ 8.9 اینچی

تابستان منتظر لپ تاپ 8.9 اینچی
Dell باشید. با قیمت 499 دلار

 

 

فکر میکنم تیتر مطلب کاملا موضوع را رسانده است. شرکت دل هم وارد عرصه ی رقابت در تولید لپ تاپ های کوچک و ارزان شده است. این موضوع توسط آقای مایکل دل نیز تایید شده است که این شرکت به زودی لپ تاپی با نمایشگر Wide 8.9 اینچی به بازار ارایه خواهد کرد تا با محصولات مشابه ارزان قیمت شرکت های ASUS و HP رقابت کند.
تا مدتی قبل لپ تاپ های سبک که جزو شاخه ی Ultra Portable طبقه بندی میشدند جزو گران ترین لپ تاپ های موجود در بازار محسوب میشدند. اما از وقتی که شرکت ASUS مدل EEE Pc را با قیمتی ارزان به بازار عرضه کرد و با استقبال زیاد خریداران مواجه شد شرکت های رقیب هم به فکر رقابت افتادند. و البته رقابت همیشه مفید و باعث پیشرفت بوده است چرا که هنگامی که این لپ تاپ در تابستان امسال به بازار عرضه شود میتوانید آن را با قیمت 499 دلار بخرید.
هنوز مدل و مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ اعلام نشده است.

منبع

سوزن کاشتنی داخل تومورهای سرطانی

سوزن کاشتنی داخل تومورهای سرطانی

 

امروزه متد های پرتو درمانی و اشعه درمانی جز متداولترین روشها در درمان تومور های سرطانی بدن در سراسر دنیا محسوب می شود. اما در اکثر موارد در اثر عکس العملی که تومور ها در نقاط مختلف بدن در حین پرتو درمانی از خود نشان می دهند کمی جابه جا شده و خود را به سمت حفره های داخلی و تحتحانی اندام روانه میکنند. این حرکت مانع از دریافت میزان دوز لازم از پرتو مد نظر به تومور خواهد شد.اخیرا یکی از هموطنانمان در دانشگاه purdue
موفق به دستیابی به پروتوتایب مربوط به نوعی سوزن کلینیکال شده است. آقای بابک ضیایی توانست نوعی سوزن کاشتنی wireless را که از نوع micro-dosimeter می باشد برای تزریق در تومور طراحی کند. این سوزن کاشتنی در اندام حاوی تومور کاشته می شود. به سرعت مسیر حرکت به سمت تومور را شناسایی کرده و در آنجا مستقر می شود. به محض شروع پروسه درمانی پرتو گرافی میزان دوز پرتو مد نظر را که توسط تومور دریافت شده است به صورت داده در خود ذخیره کرده و در پایان آن را به اطلاع پزشک میرساند. این روش پزشکان معالج را در تجویز میزان پرتو و نیز تعریف کردن بازه زمانی لازم جهت درمان یک تومور یاری میسازد. این سوزن کاشتنی از سال 2010 وارد لابراتوار های درمانی خواهد شد. امیدواریم که هر روز شاهد پیشرفت پزشکان و محققین هموطنمان در سراسر دنیا باشیم.

منبع

تاثیر خواب بر عملکرد بدن


تاثیر خواب بر عملکرد بدن

باشگاه خبرنگاران: میزان ساعات خواب بر عملکرد بدن موثر است‌‌.‌ میزان کم و زیاد خواب هر دو اثر منفى بر بدن خواهد داشت.

 افرادى که خواب کمتر از 6 ساعت داشته باشند یا بیش از 9 ساعت بیشتر بخوابند مستعد چاقی، داشتن شکم بزرک و چاقى‌هاى موضعى که نتیجه آن بیماریهاى قلبى عروقى است، خواهند بود.بنابراین گزارش، مطالعات نشان مى‌دهد افرادى که خواب منظمى ندارند میزان فعالیت فیزیکى در آنان کمتر،‌ استعمال الکل و سیگار در آنان بیشتر است.همچنین مشکلات سلامتى در این افراد باعث کاهش عملکرد و فعالیت روزانه این افراد مى‌شود.‌ محققان تنظیم ساعات خواب شبانه روز را براى نگه داشتن وزن ثابت بدن و وزن متعادل در نتیجه سلامت قلب و عروق موثر دانستند

نقش سیب در کنترل وزن


نقش سیب در کنترل وزن

ایسنا: مصرف روزانه‌ یک سیب میزان‌ ‌کالرى را تا 190 کیلو کاهش مى‌دهد و همین عامل کاهش مصرف غذا را در بر دارد.‌‌

‌طبق یافته‌هاى دانشمندان؛ سیب داراى خواص شگفت‌آورى براى کنترل وزن است.‌ ‌آخرین تحقیقات انجام شده در دانشگاه‌ ‌ایالتى پنسیلوانیا نشان داد که مصرف روزانه‌ یک سیب میزان کالرى را تا 190 کیلو‌‌ ‌کاهش مى‌دهد و همین عامل کاهش مصرف غذا را در بر دارد.‌ ‌در این زمینه یک دوره‌ مطالعاتى پنج‌ ‌هفته‌اى در آزمایشگاه روى 59 زن و مردى که وزن متعادلى داشتند انجام شد. در طول این‌ ‌دوره بعضى از افراد شرکت کننده از مصرف سیب منع شدند و بعضى دیگر فرآورده‌هاى متنوع‌ ‌سیب را مصرف کردند از قبیل یک و نیم سیب پوست کنده و قاچ شده که حدود 125 کالرى‌ ‌داشت، سس سیب ( که داراى میزان کالرى مساوى با سیب خام است) و آب سیب که گاهى اوقات‌ ‌حاوى فیبر و گاهى اوقات بدون فیبر بود و قبل از غذا مصرف مى‌شدند. همچنین در مدت‌ ‌زمان تقریبى 15 دقیقه‌ای، صبحانه یا ناهار که شامل خوراک پنیر و سس گوجه بود به‌‌ ‌داوطلبان داده مى‌شد.‌ ‌در پایان مشخص شد: کسانى که یک سیب قبل از‌ ‌غذا مصرف کردند، 187 کیلو کالرى کمتر از کسانى که دیگر محصولات سیب را خورده بودند‌‌ ‌و یا اصلا سیب نخوردند، غذا خورده‌اند.‌ ‌یکى از محققان به نام جولى فلود در این‌ ‌باره گفت: خوردن یک سیب قبل از غذا به انسان احساس سیرى مى‌دهد و این عامل به‌‌ ‌کاهش مصرف کالرى هنگام غذا خوردن کمک مى‌کند.‌ ‌همچنین پرفسور باربارا رولز، متخصص علوم‌ ‌غذایى دانشگاه ایالتى پنسیلوانیا، گفت: روش مصرف غذاهاى کم کالرى مانند سوپ و سالاد‌ ‌و سبزیجات قبل از غذا در جلوگیرى از پرخورى موثر است.‌ ‌او افزود: تفاوت میزان کالرى مصرف شده بعد‌ ‌از خوردن سیب خام و یا دیگر محصولات آن به این صورت قابل توضیح است که نه تنها‌ ‌میزان کالرى را کاهش مى‌دهد بلکه احساس سیرى در فرد ایجاد مى‌کند

کلید شکست ها!

کلید شکست ها!

 

۱) د‌ست از مقایسه خود‌ با د‌یگران برد‌ارید‌. هیچ کس و مطلقاً هیچ کس نیست که بتواند‌ د‌ر شما بود‌ن بهتر از شما باشد‌!

۲) سعی نکنید‌ همه را راضی نگهد‌ارید‌. وقتی تلاشتان راضی نگه د‌اشتن همهٔ افراد‌ باشد‌، د‌ر واقع محتاجید‌ که مورد‌ تأیید‌ آنها قرار بگیرید‌ و این به خاطر آن است که هنوز مورد‌ تایید‌ خود‌تان قرار نگرفته‌اید‌! راضی نگهد‌اشتن همه آد‌م‌ها غیرممکن است. عزت نفس را نمی‌توان از تایید د‌یگران به د‌ست آورد‌، اصولاً ارزشی که به تایید‌ د‌یگران وابسته باشد‌، ارزش محسوب نمی‌شود‌. نیاز به تأیید‌ د‌یگران مثل این است که بگویید‌ «من به تأیید‌ شما بیشتر اهمیت می‌د‌هم تا به نظری که خود‌م د‌رباره خود‌م د‌ارم!»
بیل گازیی، کمد‌ین مشهور، د‌ر این باره می‌گوید‌: تلاش برای خشنود‌ سازی همه آد‌م‌ها، کلید‌ همه شکست‌هاست!

۳) د‌ست از ملامت د‌یگران برد‌ارید‌. توجه د‌اشته باشید‌ که همهٔ انسان‌ها د‌ر زند‌گی اشتباه می‌کنند‌. نباید‌ به خاطر خطا‌های کوچک، آن‌ها را سرزنش کرد‌.

۴) مسئولیت زند‌گی را به گرد‌ن بگیرید‌. انسان‌های مسئولیت‌پذیر گام‌های موفقیت‌را زود‌تر می‌پیمایند‌.

۵) با خود‌ منطقی باشید‌. زند‌گی همین است که هست! خود‌ را با شرایط موجود‌ وفق د‌هید‌ تا بتوانید‌ راحت‌تر زند‌گی