انگشت قطع شده‌ی برنامه‌نویس به حافظه‌ی Flash تبدیل شد!

 


یک برنامه‌نویس کامپیوتر اهل فنلاند که یکی از انگشتان دستش را در یک تصادف از دست داده بود، آن را با یک حافظه‌ی Flash جایگزین کرده است.

جری جالاوا (Jerry Jalava) یک انگشت مصنوعی مخصوص ساخته که دارای حافظه‌ای برای نگهداری عکس، فیلم و سایر اطلاعات مفید است.
انگشت مصنوعی شبیه انگشت واقعی است و او می‌تواند هر وقت که بخواهد آن را به کامپیوتر متصل و به عنوان یک حافظه‌ی اضافی استفاده کند.
این برنامه‌نویس که اهل هلسینکی است، انگشت خود را تابستان گذشته و پس از در هم شکسته شدن موتورسیکلتش از دست داد.
او به سرعت به بیمارستان هلسینکی انتقال داده شد. یک جراح دست در آن‌جا به او گفت که آن‌ها قادر نیستند انگشتش را نجات دهند؛ به همین دلیل نیمی از آن را قطع کردند.
وقتی جری (Jerry) به دکترها گفت چگونه امرار معاش می‌‌کند، آن‌ها به شوخی به او گفتند که می‌تواند انگشتش را به یک حافظه‌ی Flash تبدیل کند. همین برای جری کافی بود تا او شروع به ساختن چنین انگشتی کند.

 

 

 

 

 

انگشت، به طور دائمی به دست متصل نشده است؛ بدین معنی که موقع وصل شدن به کامپیوتر، می‌تواند از دست جدا شود.
جری می‌گوید او قصد دارد انگشت مصنوعی خود را ارتقا دهد تا بتواند فضای بیشتری داشته باشد و از تکنولوژی «بی‌سیم» یا همان wireless بهره بگیرد.

او اینک دارنده‌ی تنها انگشت حافظه‌ای است که دو گیگابایت ظرفیت دارد!

کاندیداهای ایرانی ملکه زیبایی امسال کانادا

آیلار مکی


آیلار متولد تهران می باشد که در 9 سالگی به همراه پدر و مادر و دو برادر کوچکتر خود به کانادا , شهر انتاریو مهاجرت می کند . خانواده آیلار پس از مدتی به کالگری کوچ کرده و آیلار تحصیلات خود را در این شهر ادامه داد. وی به زبانهای انگلیسی , فارسی و ترکی تسلط کامل دارد و در حال یادگیری زبانهای فرانسوی و ایتالیایی است . آیلار دانشجوی رشته تجارت بین االمللی با گرایش جامعه شناسی می باشد. وی در موسیقی و ورزش نیز استعدادهای خود را نشان داده و در نوجوانی سه سال متوالی برنده بهترین ورزشکار زن شده است . او به ورزش های فوتبال , والیبال وبسکتبال علاقه دارد و چندین مدال در رشته شنا نیز به دست آورده است. آیلار به موسیقی علاقه داشته و برای 14 سال است که پیانو مینوازد



طناز آل سفر


طناز در ایران متولد شده و در زمان نوجوانی با خانواده به کانادا مهاجرت کرده است . به دوزبان فارسی و انگلیسی تکلم می نماید. در حال حاضر وی دانشجوی رشته ارتباطات در دانشگاه سیمون فریزر می باشد. طناز به ورزش های بسکتبال و فوتبال علاقه دارد و در دبیرستان عضو تیم بسکتبال و همچنین انجمن شعر دبیرستان بوده است. در زمان فراغت به سرودن شعر , آشپزی و رقص می پردازد و درحال فراگیری رقص شکم است


سارا ساعی




سارا در کانادا بدنیا آمده و دارای ریشه ایرانی - بلژیکی می باشد , همین موضوع موجب پیشرفت و مهارت او در زمینه زبان و موضوعات سنتی و فرهنگی شده است . سارا خیلی مشتاق است که یک مدل , خواننده , یا هنرپیشه حرفه ایی بشود




تارا مبین




تارا متولد شیراز , ایران می باشد در نوجوانی به همراه خانواده به کانادا مهاجرت کرده و در شهر تورنتو اقامت گزیدند . تارا در 17 سالگی شغل مدلینگ را شروع کرده ولی در حال حاضر داشنجوی دانشگاه تورنتو در دو رشته متفاوت فیزیک فضایی و زیست شناسی انسانی می باشد. تارا جوانترین عضو خانواده خود می باشد و مدرک آرایشگری نیز دارد. تارا دوسال پیش پدرش را در اثر سرطان کولون از دست داد و از آن زمان وی تلاش کرد از کوچکترین فرصت ها استفاده کند . تارا به شنا بسیار علاقه مند است و در سال 2000 مدال طلای مسابقات شنای استانی کانادا را به دست آورد و در سال 2002 توانست مقام اول المپیاد ریاضی را در استان خود کسب کند. وی به نقاشی نیز می پردازد و در این رشته در سال 2001 توانست مقام سوم مسابقات نقاشی با رنگ روغن را به دست بیاورد



ندا درخشان





ندا 25 ساله متولد ایران که در سن 13 سالگی به همراه پدر و مادر و سه برادر کوچکتر خود به کانادا مهاجرت می کنند. وی به همراه خانواده در حدود 1 سال در تورنتو زندگی کردند و سپس به دلیل انتقال شغل پدر به کالگری عزیمت کردند . در کالگری ندا دوستان جدیدی پیدا کرد و توانست دیپلم مدیریت بازرگانی خود را بگیرد و در یک انستیتو مالی مشغول به کار شود و البته امیدوار است که روزی بتواند به عنوان یک مشاور مالی در بیاید. ندا عاشق موزیک از همه نوع , رقص , شنا , اسب سواری و تفریح و گشت و گذار به همراه خانواده است












































دلایل مردان برای عشقی که به زنها ابراز می‌کنند چیست؟

  در اینجا فهرستی از اظهار نظرهایی که در Paolo Coelho Newsletter جمع آوری شده است، عنوان می‌شود.

ما مردها زنها را دوست داریم چون:

*چون همیشه احساس می‌کنند جوانند، حتی وقتی پیر می‌شوند.

*
چون هر وقت کودکی را می‌بینند لبخند می‌زنند.

*
چون وقتی مسیر مستقیمی‌را طی میکنند همیشه مستقیما" روبرو را نگاه می‌کنند و هرگز به طرف ما مردان که با لبخند راه را برایشان باز کرده ایم برنمی‌گردند تا تشکر کنند.

*
چون در همسرداری به گونه ای رفتار می‌کنند که ذهن هیچ غریبه ای به آن راه ندارد

*
چون همه ی توان خود را برای داشتن خانه ای زیبا و تمیز بکار می‌گیرند و هرگز برای کاری که انجام می‌دهند توقع تشکر ندارند.

*
چون هر آنچه که در زندگی خصوصی افراد مشهور اتفاق می‌افتد را جدی می‌گیرند.

*
چون سراغ مسائل غیر اخلاقی نمی‌روند.

*
چون نسبت به زجری که برای زیباتر شدن تحمل می‌کنند شکایتی نمی‌کنند. حتی هنگام استفاده از وسایل خطرناک در سالن‌های ورزشی

*
چون آنها ترجیح می‌دهند سالاد بخورند.

*
چون فقط عاشق پیش غذاها ی متنوع و رنگارنگ و آرایش ملایم و زیبا هستند در حالیکه ما عاشق نوشیدنی‌های مخرب هستیم.

*
چون آنها با همان دقت و ظرافتی که میکل آنژ تابلوی Sistine Chapel را کشیده است، به زیبا ساختن خود دقت میکنند.

*
چون برای حل مشکلات، روش های خاص خودشان را دارند؛ روش هایی که ما هرگز درک نمی‌کنیم و همین ما را دیوانه می‌کند.

*
چون دقیقا" وقتی دیگر خیلی دوستمان ندارند، با ترحم به ما می‌گویند: " دوستت دارم" ؛ تا ما متوجه بی علاقگی آنها نشویم.

*
چون وقتی می‌خواهند در مورد ظاهرشان چیزی بپرسند ترجیح می‌دهند این سوال را از خانمی بپرسند و خلاصه با این مدل سوالات ما را عذاب نمی‌دهند.

*
چون گاهی از چیزهایی شکایت می‌کنند که ما هم آن را احساس می‌کنیم مثل سرما یا دردهای رماتیسمی، به این ترتیب ما می‌فهمیم که آنها هم مثل ما آدم هستند!

*
چون داستان‌های عاشقانه می‌نویسند.

*
چون ساعتها وقت خود را با فکر کردن در مورد اینکه چگو نه می‌توانند با دیگران سر صحبت را باز کنند، تلف نمی‌کنند .

*
چون در حالیکه ارتش ما به کشورهای دیگر حمله می‌کند، آنها هم محکم و بی منطق می‌جنگند و سعی می‌کنند همه ی سوسکهای دنیا را تا آخرین دانه نابود کنند.

*
چون وقتی به آهنگ Rolling Stones با صدای Angie گوش می‌دهند، چشمهایشان از حدقه بیرون می‌زند.

*
چون آنها می‌توانند مثل مردها بلوز و شلوار بپوشند و سر کار بروند، درحالیکه مردها هرگز جرئت نمی‌کنند دامن بپوشند و بروند سر کار.

*
چون همیشه می‌توانند یک ایراد بزرگ از زنی که ما گفته ایم زیبا است بگیرند و به ما بقبولانند که بی سلیقه هستیم و اشتباه می‌کنیم.

*
چون ما از آنها متولد شده‌ایم و به سوی آنها نیز باز می‌گردیم.

*
و پائولو می‌گوید: ما عاشق آنها هستیم چون زن هستند.....به همین سادگی.

و یکی دیگر از نظرات خواننده‌های ما که بسیار زیبا گفته است :
زندگی و افکار ما همیشه حول محور آنها می‌چرخد، تفکر و روح لطیف آنها، ما را با قدرت به دنیایی دیگر می‌کشاند که ما هرگز به آن راه نداریم. خنده‌ی آنها و دیدن اشک شادی یا غم آنها، روح ما را نوازش می‌کند. زن‌ها، از نظر مردها اعجاب انگیز ترین موجودات خلقت هستند و همیشه هم خواهند بود.

پوستی بدون چروک با ده ماده غذایی

بسیارى از مردم ویتامین A را پیام آور بینایی بهتر مى دانند. توجه کنید که سلامت پوست ما نیز مستقیماً به میزان ویتامین A غذاى ما مرتبط است. ویتامین A براى خنثى کردن عناصر مضر پوست نقش آنتى اکسیدان را بازى کرده و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیرى مى کند. به علاوه پیشرفت آن را به تاخیر مى اندازد و پوست ما را جوان نگاه مى دارد.

دو سوم ویتامین Aمصرفى ما از بتاکاروتن تامین مى شود که تولیدکننده رنگ زرد و نارنجى در میوه ها و سبزی هاست. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A که براى سلامت پوست الزامى است تبدیل مى کند و به مصرف مى رساند.سیب زمینى، هویج و زردآلو منبع غنى بتاکاروتن است.

ویتامین A نوسازی پوست را افزایش می دهد و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیرى مى کند.

ویتامین A محلول در چربى بوده و به راحتى در بافت بدن ما ذخیره مى شود، در حالى که قابلیت ذخیره شدن در هیچ گیاهى را ندارد. مصرف آن بیش از میزان مجاز روزانه تاثیر سمى دارد، بنابراین عاقلانه نیست که قرص ویتامین A را به غذاى خود بیفزایید. به مزه دلپذیر میوه ها و سبزیجاتى که حاوى مقدار زیاد بتاکاروتن هستند و مصرف آنها خطری براى سلامتی پوست ندارد بسنده کنید.
10 راه ساده براى افزودن بتاکاروتن به سبد غذایى شما وجود دارد:
1- هویج رنده شده به سس ماکارونی یا لازانیای خود بیفزایید. در مزه غذا تاثیر چندانى ندارد، اما کاروتن آن پوست شما را تغذیه مى کند.
2- برگ تازه اسفناج را به سبزیجات سالاد خود بیفزایید. اسفناج نسبت به سایر سبزیجات گروه خود بتاکاروتن بیشترى دارد.
3- روزانه یک ماده لبنى با طعم میوه مصرف کنید، مثل ماست و میوه تازه. زردآلو، هلو و انبه را به آن بیفزایید تا میزان کاروتن غذاى شما افزایش چشمگیری داشته باشد.
4- برش هاى کوچکى از هندوانه را همراه با نعناع به نوشیدنى خود بیفزایید. تاثیر بسیار مطلوبى بر پوست شما خواهد گذاشت.

منابع غنی از ویتامین A عبارتند از: جگر، شیر، زرده تخم مرغ، پنیر چدار، ماهی ، سیب زمینی شیرین، هویج، کدو حلوایی، طالبی، زرد آلو، هلو، کلم بروکلی، گریپ فروت ، اسفناج و سایر سبزیجات سبز تیره و برگی شکل.

5- همیشه برگ کلم تازه داشته باشید و به عنوان پیش غذا آن را میل کنید.
6- به شام خود میوه بیفزایید. کمپوت هلو و زردآلو یا هلو و زردآلو تازه را در دسترس نگه دارید تا به سالاد میوه شبانه خود بیفزایید.
7- میوه هاى گرمسیرى را انتخاب کنید. اگر از میوه هاى عادى خسته شده اید به میوه هاى مناطق حاره مانند انبه روى آورید.
8- گل کلم یا اسفناج تازه را به ماکارونى یا سالاد گوجه فرنگى بیفزایید. موجب شادابى پوست شما خواهد شد.
9- انبه را در سس تند جانشین گوجه فرنگى کنید که نه تنها گیرنده هاى چشایى شما به وجد در مى آیند بلکه میزان زیادى کاروتن نیز به سبد غذایى شما افزوده شده است. 10- آب میوه هاى غنى از کاروتن را بنوشید، مثل آب طالبی و آب هویج


نقل از http://ebrat.ir

نام خود را در مریخ ثبت کنید

با سلام و عرض تبریک به مناسبت سال جدید

به سایت زیر مراجعه کنید و نام خود را در مریخ ثبت کنید 


http://mars.jpl.nasa.gov/msl/participate/sendyourname