خاطرات هاشمی - 20 اسفند 1363

 

صبح زود به مجلس رفتم . گزارش ها، از مورد حمله قرار گرفتن چند شهر ایران توسط موشک و هواپیماهای عراقی خبر می داد. نمایندگان مناطق مربوط سخت ناراحت بودند ولی تحت تاثیر توصیه ها، از عکس العمل شدید خودداری می کردند. خبر رسید که هواپیماهای ایران چند شهر عراق از جمله بغداد را بمباران کرده اند باعث خوشحالی و روحیه نمایندگان شد.عصر هم جلسه داشتیم . شب با جمعی از نمایندگان جلسه داشتیم . سوالاتی درباره جنگ داشتند. توضیحاتی دادم که فکر می کنم قانع کننده بود. گفتم برای نشان دادن قدرت موشکی دوربرد، یک موشک زمین به زمین اسکاد به کرکوک می زنیم .تا ساعت یازده ونیم شب  بیدار ماندم . دکتر حسن  روحانی اطلاع داد که حمله آغاز شده است . اسم عملیات «بدر» و رمز آن «یا فاطمه الزهراء(س )» است . گفت در دو محور عملیاتی با نیروهای عراقی  درگیر شده اند و خط دشمن را شکسته اند. به آقای خامنه یی هم اطلاع دادم .ساعت سه بامداد با صدای شلیک ضدهوایی ها بیدار شدم . معلوم شد عراق با هواپیما به تهران حمله کرده است . 

خاطرات هاشمی - 19 اسفند 1363

صبح و عصر جلسه داشتیم . امروز هم عراق، چند شهر را زده است ؛ رامهرمز، اندیمشک ، نهاوند، بانه ، مریوان ، آبادان ، اصفهان ، تبریز و ما هم چند شهر عراق را با توپ و چند شهر را با هواپیما زده ایم ؛ جو جامعه ملتهب است . زدن اصفهان و تبریز با هواپیما از ارتفاع بالا و کم حجم و کم اثر بوده است .

ظهر وزیر بازرگانی آمد. توضیح طرح واگذاری واردات، به بخش خصوصی را داد. شب، جلسه شورای مرکزی حزب داشتیم . برای بحث در سرنوشت حزب به جایی نرسیدیم . شب خبر دادند که عراق، اعلان کرده است تهران را با موشک  می زند. در عکس العمل علیه عراق  مقداری بحث کردیم و تصمیم گیری به عمل آمد.

درباره حفاظت از تهران و اصفهان ، دستور خاصی صادر شد.

مصاحبه تلویزیونی برای توضیح وضع جاری کشور کردم . آخر شب به خانه آمدم . 

ماشین حسابی که با آب کار میکند

 


این روز ها با وجود موبایلهای پیشرفته ای که در دستانمان داریم دیگر کمتر نیاز می شود تا برای انجام دادن محاسبات روزانه مان ماشین حساب را هم به وسایل موجود در کیفمان اضافه کنیم. اما این امر نه تنها باعث توقف کار شرکت های سازنده ماشین حسابها نشده بلکه آنها را به فکر ساخت ماشین حساب های عجیب و غریب انداخته تا بلکه فروشی بهتر داشته باشند. تلاش عده زیادی بر روی طراحی ماشین حساب های خورشیدی متمرکز شد. اما امروز شاهد بودیم که یکی از همین شرکت های فعال اقدام به ساخت نوعی ماشین حساب کرده است که سوخت آن آب و یا هر مایع الکترولیتی می تواند باشد. با قرار دادن دو الکترود آند و کاتد در محیط رسانایی مانندآب جریان الکتریسیته نسبتا ضعیفی که برای روشن شدن این ماشین حساب نیاز است تامین می شود. جالب است! دانشجویان رشته های مهندسی تصور کنند که در سر جلسه امتحان زمانیکه باتری ماشین حسابشان تمام می شود لازم نیست به فکر یک باتری دیگر باشند کافیست از استاد خود یک لیوان آب تقاضا کنند! برای خرید این محصول به قیمت 19.9$ می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید.

منبع
 

اندام های داخلی بدن خود را لمس کنید


 

این روزها علم پزشکی آنقدر پیشرفت کرده که ما دیگر نگران چگونگی تشخیص بیماری هایمان از طریق پزشک نباشیم. انواع رادیولوژی ها , سونوگرافی ها , عکس بر داری های رنگی و آزمایش های لابراتواری همگی دست به دست هم داده تا پزشک محترم بیماری را کشف کند و برایش چاره ای بیاندیشد. با وجود این اوصاف هنوز پزشکان جراح قادر نیستند عملکرد یک عضو را به صورت سه بعدی مشاهده کنند , حتی آن را لمس کنند و یا اندازه آن را قبل از جراحی و انجام هر اقدام درمانی بدانند. یکی از محققین دانشگاه Uppsala موفق به ساخت و طراحی نوعی سیستم هوشمند شد که مبنای کار آن به کمک اشعه x است. به کمک این desktop که از نوع PHANTOM می باشد و یک موس و کیبوردی که در حالت عملکرد سه بعدی قرار می گیرد و یک عدد عینکی که به زاویه دید سه بعدی مجهز است قابلیت روئیت کلیه اندام های داخلی بدن در حین فعالیت را دارا می باشد. اندازه عضو ودیگر فاکتور های آناتومیکی که می تواند برای یک پزشک جراح مهم باشد قابل تعیین است. می توانید یکی از این سیستم های هوشمند تهیه کنید و در زمانیکه احساس خارش در معده ,کلیه و یا هر یک از اندام های داخلی بدنتان داشتید از آن استفاده کنید!

منبع

teleport علاوه بر شماره تلفن ها"پیغام های شما را ضبط می کند


 


سرویس پشتیبانی خطوط اینتر نت شما چیست؟ Wireless , ADSL , و یا dial up ؟اگر هنوز جر آن دسته از مشترکین مظلوم و بد شانسی هستید که به دلیل نبودن تجهیزات مخابراتی قادر به لذت بردن از سرعت بالای send و receive نیستید و همچنان با یوزر های Dial up در هوای اینتر نت قدم زده و تنفس می کنید حتما با مشکلاتی از قبیل مخدوش شدن خط تلفن , اشغالی های متمادی , عدم امکان دانلود کردن و از همه مهمتر فیش تلفن زیبا آشنا هستید. صرف نظر از هزینه نه چندان معقول و منطقی dial up همیشه با تماس های تلفنی خود گرفتارید. ولی نگران نباشید. تا زمانیکه تجهیزات مخابراتی محل سکونت شما آماده می شود می توانید از این پورت جالب تلفن استفاده کنید. نام این محصول که teleport 2.0 می باشد شما را قادر می سازد که در زمان اتصال به اینتر نت از طریق dial up کلیه تماس های تلفنی ورودی به خط را ثبت می کند. نه تنها می تواند به عنوان یک عدد caller ID نمایش دهنده و ثبت کننده شماره های تلفنی باشد بلکه می تواند کلیه پیغام های صوتی شما را رکورد کرده و از طریق پورت USB آنها را به PC شما منتقل کند. قیمت این محصول 71.12$ اعلام شد. در عجبیم و نمی دانیم که آیا تکمیل شدن این تجهیزات مخابراتی ارزانتر است و یا خرید یکی از این پورت ها توسط هر مشترک!

منبع
 

شارزر قابل حمل برای گوشی های موبایل


 

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که شارژ گوشی موبایلتان در حال اتمام بوده و شما فرصت ندارید که در خانه و یا محل کار خود بمانید تا بتوانید کمی گوشی خود را شارژ کنید. ناچارا با یک عدد گوشی نیمه جان که تا چند دقیقه دیگر نفس های آخرش را خواهد کشید مجبور به ترک منزل می شوید. لذت به همراه داشتن یک عدد گوشی موبایل خاموش هم نباید خالی از لطف باشد! اما نگران نباشید. اخیرا یک گجت ذخیره کننده انرژی الکتریکی وارد بازار شده که می تواند شما را از پریزهای ثابت منزل جهت شارژ گوشی های موبایلتان رها سازد . کافیست تا یک بار که فرصت ماندن در منزل را دارید این شارژر قابل حمل را به برق بزنید و آن را شارژ کنید. بعد از آن شما می توانید تا یک سال از ذخیره انرژی الکتریسیته موجود در آن جهت شارژ گوشی موبایل خود بهره ببرید. این شارژر قابل حمل در دو نوع با باتری خورشیدی و خشک ساخته شده و باقیمت 29.95 و 64.95 یورو وارد بازار شد. پیشنهاد می کنم برای اطمینان حاصل کردن از پر شدن ذخیره برق آن بگذارید تا برای چند ساعتی لبریز کند!

منبع

خاطرات هاشمی - 15 اسفند 1363

 

بعد از نماز صبح ، به مجلس شورای اسلامی  رفتم . برف می بارید و زمین یخ بود. بیش از معمول در راه معطل شدیم . پیش از دستور، نمایندگان مراجعات زیادی داشتند. کار بررسی تبصره های بودجه ، خیلی کند پیش می رود. به فکر چاره افتادیم . عصر هم ، جلسه علنی داشتیم .گفتیم دیگر بعد از شروع بحث در هر تبصره ، پیشنهاد جدید نمی پذیریم . مجلس استقبال کرد. اگر از اول ، چنین کرده بودیم ، پیشرفت بهتری داشتیم . شب با سران قوا مهمان آقای موسوی  اردبیلی بودیم ، درباره مورد هدف قرار دادن بغداد به وسیله موشک بحث شد. امام اظهار نظر صریح نکرده اند. نخست وزیر از عدم موافقت رئیس جمهور با وزرای پیشنهادی اش و از آقای غرضی وزیر نفت  به خاطر عدم همکاری در فروش نفت گله داشت . عراق تهدید کرده است که سی شهر ایران را می زند. برای خواب به مجلس رفتم . نگران بودم . تا آخر شب گزارشی از زدن شهرها نرسیده بود. 

یک لبخند


toraj_fal@yahoo. com

مرد روستائی سخت مریض شد و خیال میکرد که بزودی میمیرد . . . . لذا رو به زنش کرده و گفت : این آخر عمری از تو یک خواهشی دارم و آن اینست که اگر من مردم تو با همسایه سمت چپی ازدواج بکنی !!
زن گفت : آخر چرا چنین حرفی میزنی ؟ اول اینکه من دعا میکنم خدا به تو شفا بدهد ، بعد آن چرا با همسایه دست چپی ؟ مگر او از همسایه دست راستی چه چیزی اضافه دارد ؟
مرد روستائی گفت : زن عزیزم مسئله همینجا ست دیگر ، همسایه دست راستی بسیار مرد محترم و مومنی است ، ولی همسایه دست چپی سال پیش یک گاو ماده مریض به من فروخت و سر من کلاه گذاشت ، حال میخواهم با این کار من هم تلافی بکنم !!!!


زنی شکا یت به قاضی برد : که آی مرد خدا چاره ام ساز و مرا از دست شوی پر هنر خلاصی ام ده . شوهرم در هر شب بکار مشغول است و روزها را او می خوابد و من از درد کار دوشش خواب ندارم .
قاضی با شوهر زن صحبت کرده و توافق شد که شوهر از شبی پنج نوبت زیاده نخواهد.
هنگام بیرون رفتن شوهر به قاضی گفت : فرمان ده که هنگام ضرورت از این مقدارم پیش فروش دهد ، زن پذیرفت و باتفاق به خانه خود برگشتند .
سه روز بعد زن به نزد قاضی برگشت و گفت : قاضیا مرا طاقت این شوی نباشد که در سه شب سهم پنج شب را نیز پیش خرید کرده است .
ع - زاکانی 

3 هزار و دویست موش، حفاظت از جان پوتین را بعهده می گیرند

ترجمه اخبار ترکیه
uzakyol@gmail. com

 

3 هزار و دویست موش ماده سفید وظیفه حفاظت از جان ولادیمیر پوتین را بعهده می گیرند!
سرویس امنیت فدرال روسیه که وظیفه حفاظت از جان رئیس جمهور روسیه را برعهده دارد در سایت رسمی دولت خرید این تعداد موش سفید ماده را به مناقصه گذاشت.
در متن آگهی مناقصه سرویس حفاظت از پوتین آمده است: " سه هزار و دویست موش آزمایشگاهی سفید ماده بین 16 تا 18 گرم مورد نیاز است!"
به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه سرویس امنیتی پوتین این تعداد موش را برای چه می خواهد گفت نمی داند!
اما به نوشته روزنامه کومسومولسکایا پراوادا این موشها برای آزمایش سمی بودن یا نبودن غذای مقامات عالیرتبه به کار گرفته خواهند شد!

برف بازی با ایده های امروزی!

 


این زمستان آنقدر برف بارید که دیگر می توانیم بگوییم همگی در ساخت انواع آدم برفی ها و گلوله های برفی مهارتی خاص پیدا کرده ایم. ولی به نظر می رسد که عده ای بسیار پاستوریزه هستند و ترجیح می دهند که با تکنولوژی و ایده های روزبرف بازی کنند! این وسیله که تصویرش را مشاهده می کنید جهت ساخت گلوله های برفی و پرتاب کردن آن به طرف اطرافیانتان طراحی و ساخته شده است! البته اگر به آشپز خانه بروید می توانید چیزی شبیه به آن برای برداشتن بستنی نیز پیدا کنید. فکر نمی کنم برف بازی با این اهرم چندان لذت داشته باشد!

منبع