خوردنیهای شفابخش

 

مهدی نراقی

 

زعفران


گیاه معطرى که هم در ((دوا)) و هم در ((غذا)) مصرف مى شود

 

ادامه مطلب ...

یک حادثه تلخ هنگام مسابقه دوچرخه سواری

uzakyol@gmail. com

 

 

اینجا مکزیک است، یک مسابقه دوچرخه سواری. تمام شرکت کنندگان در مسابقه برای اول شدن تلاش می کنند. ناگهان یک راننده مست و الکلی روی پدال گاز فشار می دهد و به میان جمعیت ورزشکار می آید.
به گزارش حریت، در اثر این تصادف دو تن از دوچرخه سواران در دم جان باختند و 14 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
خوزه لوپز 29 ساله (Jesse Lopez) راننده الکلی توسط پلیس بازداشت شده است.

دانستنی های علمی


bimaze2006@yahoo. com

 

  • آیا می دانستی که درخت خرماى نر هرگز میوه نمی دهد.
  • آیا می دانستی که نمیشود روى فلز چدن حکاکی کرد.
  • آیا می دانستی که در سال 47 میلادى فقط صد و هفتاد هزار نفر در جهان تلویزیون داشتند.
  • آیا می دانستی که کویر لوت چهاردهمین کویر وسیع دنیا میباشد. مساحت آن به بیش از نود وپنج هزار کیلومتر مربع میرسد یعنی بیشتر از دو برابر مساحت کشور سوییس.
  • آیا می دانستی که زنبورهاى عسل کندوى خود را با دقت یک دهم میلیمتر می سازند ، آن از کرکهاى لامسه خود بعنوان وسیله اندازه گیرى استفاده می کنند.

چتری که می تواند آب را تصفیه کند

 

 

 

اگر اخیرا آب معدنی و یاآب تصفیه شده خریده باشید با اینکه ارزان قیمت است شاید پیش خودتان به این نتیجه رسیده باشید که باز هم با آن مزه ساده و کیفیت نه چندان بالا گران است! اخیرا یک نفر به ذهنش رسیده که یک چتری بسازد که بتواند در شرایط آب و هوایی که بارندگی بسیار دارد بتواند به عنوان یک فیلتر تصفیه آب عمل کرده و برایمان آب تصفیه شده تولید کند. جداره خارجی این چتر از جنس پلاستیکی که حاوی اسید پلی لاکتیک است ساخته شده است. این اسید  اجازه نفوذ آب را به سطح داخلی چتر میدهد.  محصول این بخش به فیلتر های کربنی فرستاده شده و ناخالصی هایی که نسبت به کربن متضاد هستند جدا سازی می شوند. سپس آبی نسبتا روان و تصفیه شده  به مخزن چتر منتقل شده و آماده بهره بر داری خواهد بود. با تمام سیستم ایمنی و بهداشتی که در این طرح در نظر گرفته شده ولی باز هم من شخصا ترجیح می دهم که همان آب زیر شیر را بنوشم و یا همان آب معدنی های سابق را خریداری کنم!
منبع گیزمودو

خوردنیهای شفابخش

خوردنیهای شفابخش

مهدى نراقى

روغن زیتون


ملکه روغنهاى مایع نباتى است
 

ادامه مطلب ...

نکته‌هایی برای تزیین منزل به سبک مدرن


نکته‌هایی برای تزیین منزل به سبک مدرن

ما به همان شیوه ای زندگی می کنیم که فکر می کنیم. بعضی از ما سبک تفکر و سلیقه مان را بر دکوراسیون منزل خود نیز اعمال می کنیم. مدرنیسم سبکی است که بیشتر به شیوه تفکر ارتباط دارد تا منزل آرایی. اما سبکی نیز به نام مدرنیسم در طراحی منزل به وجودآمده که طراحی ساده را توصیه می کند. هر وسیله دقیقاً بنا به کاربرد مخصوص خود در خانه قرار داده می شود و وسایل زائد دراین سبک جایی ندارند.


● دیوارها
دیوارها را یا به همان شکل بتون باقی بگذارید یاآن را رنگ سفید بزنید. همچنین تا حدامکان باید گچ‌کاری‌ها را محو کرد. به همین منظور باید رنگ گچبری دیوار را به رنگ سفید درآوریم تا مشخص نباشند.از کاغذدیواری نباید در سبک مدرن استفاده شود، برای تنوع می توانید به یکی از دیوارها آینه نصب کنید، اما برای جدا کردن دو محیط مثلاً اتاق پذیرایی ازاتاق نشیمن، می توان با استفاده از یک دیوار شیشه ای کدر این کار را انجام داد.
برای قرنیزها نیز بایدکاری مشابه با گچبری انجام داد، یعنی آن را به رنگ سفید دیوار درآورد.


● پنجره ها
برای داخل شدن حداکثر نور به داخل خانه، پنجره ها حتی الامکان باید ساده باشند و پرده ای که به آن نصب می شود، از جنس کتان ابریشمی یا حتی از کرکره های بسیار ظریف سفیدرنگ باشد. در سبک مدرن، نور نقش مهمی ایفا می کند، به همین منظور با سفیدکردن دیوارها و پرده ها خانه روشن تر به نظر می رسد.


● کف
کف خانه حتی الامکان باید یکپارچه و بدون درز باشد. می توانید یا فرش بزرگ پهن کنید که کف را بپوشاند یا اینکه کف را سنگ کنید و یک قالیچه ساده روی آن پهن کنید.


● اسباب خانه
در سبک مدرن مبلها باید از جنس چرم و چوب باشند و نباید از مبلهای بزرگ راحتی در خانه استفاده کرد. نوع وسایل نشیمن در سبک مدرن مشابه مبلها و صندلی های دفاتر کار یا اتاقهای انتظار است.
از میز قهوه خوری با جنس شیشه یا کروم هم می توان دراین سبک استفاده کرد. کابینتها وکتابخانه ها نیز باید باارتفاع کم در خانه قرار داده شوند.
همچنین شومینه که قسمت مرکزی خانه راتشکیل می دهد، می تواند از جنس ام.دی.اف به رنگ سفیدیا از جنس چوب باشد. برای تزیین شومینه ساده می توان از آجر یا کاشی‌های سفید ظریف استفاده کرد.
تعداد گیاهانی که در خانه قرار داده می شوند، نباید از یک یا دو عدد بیشتر شود. بلکه بایداز گیاهان باطراوت استفاده شود.
در این سبک مدرن، وسایل تزئینی نیز بسیار کم در خانه به کار می روند و می توانند شامل نقاشی‌های مدرن یا مجموعه های ظریف باشند.

این بالش شما را بدون استرس از خواب بیدار میکند

 

 

 

اگه شما با صدای زنگ بلند بیدار شید به طور معمول استرس و خواب آلودگی در وجودتون حس میشه ، اما با این بالش چنین حالتی دیگه تو وجودتون حس نمیشه . این بالش متشکل شده از یه سری LED که هم میتونه هر وقت که خواستید ساعت رو به شما نشون بده و موقع بیدار کردن شما از نور استفاده میکنه . وقتی شما ساعت بیدار شدن رو برای این بالش تنظیم میکنید بالش به صورت معمول از 40 دقیقه قبل شرایط بیدار شدن رو برای شما فراهم میکنه تا شما به صورت طبیعی از خواب بیدار بشید . فقط یه مشکلی داره ، مشکلش اینه که هنوز به صورت نمونه هستش و به تولید انبوه نرسیده . امید میره که به تولید انبوه هم برسه .

پنجره خانه تان را به صورت بالکن درآورید

 

 

شرکت BloomFrame یه طرحی رو ارائه داده شما میتونید پنجرتون رو به به حالت باکن درآرید و از اون استفاده مطلوب رو بکنید . این طرح جایزه Red Dot Design Award سال 2008 رو از آن خود کرده . این بالکن قابلیت نصب روی ساختمان های قدیمی و جدید رو داره .

اختتامیه نمایشگاه آثار نقاشی ایران درودی

زمان : سه شنبه ۴ تیرماه  ساعت ۱۷  

مکان : موزه هنرهای معاصر تهران