چطور یک فضاپیما به زمین برمی‌گردد؟


 

حقیقت دارد که یک فضا پیما که زاویه فرود آن به جو زمین، شیب تندی دارد، به هنگام فرود دچار سانحه می‌شود؟
برای پاسخ به این سؤال باید بدانیم که هر شیء هنگام بازگشت به جو زمین یا هر سیاره دیگر برای اینکه با موفقیت فرو بنشیند، لازم است زاویه فرودی با شیب خیلی کم داشته باشد.
در چنین فرودی پایین‌ترین وبالاترین حدود به وسیله مسیر پرواز فضا پیما، میزان کاهش سرعت آن و گرمایش آیرودینامیکی ایجاد شده از برخورد شیء با لایه‌های اطراف، تعیین می‌شود.
مسیر پرواز یک فضا پیما به هنگام بازگشت به زمین، تا اندازه‌ای به نوع مداری که شیء برای رسیدن به زمین طی می‌کند، بستگی دارد.
این مسیر، مداری با اهمیت است، چرا که مشخص می‌کند فضا پیما در اولین برخوردش با جو زمین، با چه سرعتی مدار را طی می‌کند. به‌عنوان مثال، سرعت فضا پیما‌‌ها به هنگام چرخش به دور زمین، 27360 تا 28970 کیلومتر در ساعت است که معمولا با همین سرعت زیاد نیز وارد لایه‌های بالایی جو می‌شوند.
حتی برخی فضا‌پیماها با سرعت فراتر از این نیز مدار زمین را می‌پیمایند و به جای قرارگرفتن در مدار دایره‌ای، مدارهای سهمی را طی می‌کنند. این امر موجب سرعت بیشتر آنها به هنگام بازگشت به زمین می‌شود.


مسیر‌های برگشت
یک فضا‌پیما چه حامل سرنشین باشد و چه بدون سرنشین باشد، برای بازگشت به جو زمین، 3راه بیشتر پیش رو ندارد: استفاده از مسیر بالستیک، حرکت با موتور خاموش (سرخوردن) و حرکت با شتاب.
تفاوت اصلی میان این مسیرها به اختلاف مسافت اولین نقطه برخورد فضاپیما با جو زمین و نقطه‌ای که سپس در آن فرود می‌آید، بستگی دارد. این مسافت تا حد زیادی با مقدار نیروی برآیی که فضا‌پیما به هنگام پیمودن جو زمین تولید می‌کند رابطه دارد.


بالستیک:
به‌طور معمول اکثر فضا‌پیما‌ها به هنگام ورود به زمین ، یک مسیر بالستیک را می‌پیمایند.
در این صورت در هنگام ورود، فضا پیما نیروی بالا‌برنده آیرو دینامیکی کمی تولید می‌کند، به‌طوری که نسبت نیروی برآ به نیروی پسا کمتر از عدد یک است.
چنین فضا‌پیمایی به جای آنکه به داخل جو زمین غوطه ور شود بر اثر نیروی جاذبه زمین و نیروی برآ، پایین می‌آید.
تساوی 2 نیروی پسا و برآ باعث می‌شود تا سرعت فضا‌پیما کاهش یابد و چترهای نجات آن برای یک فرود آرام باز شود.
نقطه فرود فضاپیما روی زمین با توجه به شرایط فضا‌پیما و مختصات آن به هنگام ورود اولیه‌اش به جو زمین تعیین می‌شود.
در این شرایط فضاپیما هیچگونه کنترلی بر مسیر خود به هنگامی که مدار زمین را ترک می‌کند و جهت ورود به زمین، وارد مسیر بالستیک می‌شود، ندارد.


سر خوردن:
یک شیوه بازگشت به زمین، ورود به جو زمین با موتور خاموش است که در آن فضا‌پیما در میان لایه‌های جوی شبیه به یک هواپیما پرواز می‌کند.
فضا‌پیما با زاویه حمله بالا وارد اتمفسر می‌شود و نیروی بالابرنده برآ تولید می‌کند. در چنین حالتی نسبت نیروی برآ به نیروی پسای فضاپیما بیشتر از 4 است که به آن اجازه می‌دهد تا از یک سفینه با مسیر بالستیک پایین‌تر بیاید.
مزیت عمده این روش این است که سرنشین به مراتب کنترل بیشتری روی مسیر پروازی دارد و می‌تواند مرکز فرود خود را انتخاب کند. به‌علاوه سفینه ممکن است به‌طور نمونه در یک شاهراه سالم فرود بیاید و دوباره مورد استفاده قراربگیرد.


ورود با شتاب:
یک انتخاب دیگر برای ورود به جو که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و ترکیبی از هر دو روش بالستیک و سرخوردن است، روش ورود با شتاب است.
در این حالت، ابتدا فضاپیما با قسمت‌های بالایی جو تماس پیدا می‌کند که در نتیجه همین تماس نیروی پسای ایجاد شده، تا اندازه‌ای فرود فضاپیما را آهسته می‌کند.
با وجود این، نسبت نیروی پسا به نیروی برآ که تولید می‌شود ، بین یک و4 است. از این نیروی برآ، برای خروج دوباره از جو استفاده می‌شود.
این فرایند برای چند بار تکرار می‌شود. به‌طوری که فضا پیما همانند سنگی که باشتاب روی سطح آب حرکت می‌کند، وارد لایه‌های بالایی جو می‌شود.
این ورود با شتاب به تدریج حرکت فضا‌‌پیما را کند می‌کند تا زمانی که بتواند به سلامت وارد جو شود. در این زمان فضا‌پیما برای فرود، مسیری بالستیک را طی می‌کند.
جذابیت این شیوه در این است که فضاپیما می‌تواند نسبت به 2شیوه قبل در ارتفاع به مراتب پایین‌تری حرکت کند.
اما عیب عمده این روش این است که به‌طور قابل ملاحظه‌ای با مسئله افزایش گرمای آیرودینامیکی مواجه است.
چرا که در هنگام ورود سریع به جو ، گرمای ناشی از اصطکاک در حد وسیعی بالا می‌رود و برای محافظت از فضاپیما نیاز به حفاظ سنگین تری است.
صرف‌نظر از شیوه پروازی انتخاب شده جهت ورود به جو زمین، نباید سرعت فضاپیما به هنگام ورود سریعا کاهش یابد یا فضا پیما بیش از اندازه گرم شود.
مجموع این عوامل نقش تعیین‌کننده‌ای در تعیین میزان شیب لازم یک شیء برای ورود به جو و فرود سالم ایفا می‌کنند.
مواردی که اگر به درستی محاسبه و رعایت نشوند، حتی ممکن است موجب متلاشی شدن فضاپیما و آتش گرفتن آن هنگام ورود به جو شوند.
 www.mobin-group. com

یک لبخند


toraj_fal@yahoo. com

داماد و عروسی که میخواستند ماه عسل را بگذرانند ، داشتند وارد مهمانخانه می شدند . داماد گفت : برای اینکه از دست تبریک گفتن و تملق پیشخدمتها راحت باشیم ، خوبست کاری کنیم که همه خیال کنند ما مدتها است با هم زن و شوهریم .
عروس گفت : بسیار خوب ، در این صورت تمام چمدانها را تو دستت بگیر و بدنبال من بیا !!!


وقتی از یک خانم آمریکائی که فقط چهار هفته از ازدواج او گذشته بود راجع به ماه عسلش سوال کردند ،در حالیکه لبخندی حاکی از رضایت به لب داشت جواب داد : واقعا عالی بود . چقدر خوشوقت می شدم اگر دوران ماه عسل تا موقع طلاق به طول می انجامید .


آورده اند که بازرگانی بود ثروتمند که مال بسیاری داشت . ولی از زیبائی و چهره نیکو بهره ای نبرده بود . این بازرگان زنی داشت که بر عکس خودش بسیار زیبا روی و خوش قامت ،که هر چند بازرگان شیفته و عاشق سینه چاکش بود ، ولی زن از شوهر گریزان بود و محلی به او نمی گذاشت و به هیچ شکلی از او تمکین نمی کرد و ساعتی از عمر بازرگان به مرادش نبود .
شبی از شبها که زن و شوهر جدا و پشت به یکدیگر در خواب رفته بودند ، دزدی به خانه ایشان از جهت بردن اموال بازرگان وارد شد . بازرگان در خواب بود ، ولی زن از صدای پای دزد بیدار شده و سخت در هراس افتاد بناچار به کنار شوهرش رفته و او را محکم در بغل گرفت . شوهر بیدار شده و متعجب از خانم پرسید : این چه شفقت است و به کدام خدمت سزاوار این نعمت گشته ام ؟ که از نگاه زن چشمش به دزد افتاده گفت : ای شیر مرد مبارک قدم ، آنچه خواهی از مال بردار که حلالت کردم چون به یمن تو این نعمت یافتم ، پس از این نیز ، هر چند شب سری به خانه ما بزن و آنچه که میخواهی و نمی یابی نیز اگر فرمان دهی برایت آماده میسازم !!!!!

ابر قدرت سونی VGC-LT29U

 


امروزه تعداد زیادی کامپیوترهای رومیزی وارد بازار میشوند ولی آنچه که این لپ تاپ سونی وایو (sony vaio)را از بقیه ی کامپوترها جدا میسازد کارایی ویژه و طراحی بی نظیر (سونی گونه)است.حال میخواهیم شما را با برخی از ویژگیهای بی همتای این کامپیوتر آشنا کنیم.
برخی ویژگیهای این کامپیوتر :
مانیتور 22 اینچ واید اسکرین(widescreen) ,کیبورد و ماوس وایرلس(wireless),سی پی یو (Intel® Core™ 2 Duo T9300 (2.5GHz, 6MB L2 Cache
1 ترابایت دیسک سخت(هارد درایو)همراه با امکان خواندن و رایت کردن بلوری(Blu-ray Disc™)چهار گیگابایت رم,گرافیگ انویدیا(®NVIDIA)و قابلیت ذخیره کردن شبکه های تلویزیونی

طراحی بی نظیر :این روزها همه به طرحها نگاه میکنند این کامپیوتر/تلویزیون سونی با طراحی ویژه توانسته بسیاری از مخاطبان را هدف قرار دهد.
وایرلس باشید:با استفاده از کیبورد و ماوس و وایرلس همیشه راحت باشید و از شر سیمهای مزاحم راحت شوید!
تماشا و ذخیره کردن کانالهای تلویزیونی:با این کامپیوتر/تلویزیون سونی شما میتوانید که شبکه های تلویزیونی را تماشا و ذخیره کنید
تکنولوژی™XBRITE-HiColor:این تکنولوژی آخرین تکنولوژی مانیوتورهای سونی است با که این کامپیوتر/تلویزیون سونی به آن مجهر میباشد.
دارای دوربین و میکروفون :این کامپیوتر/تلویزیون سونی دارای یک میکروفون و یک دوربین(وبکم)1.3 مگاپیکسلی میباشد که دیگر لازم نیست برای خرید دوربین و میکروفون پول خرج کنید .
سی دی و دی وی دی های خود را بسازید:با نرم افزارهایی که سونی برای شما در این پک تعبیه کرده میتوانید سی دی ,دی وی دی , موسیقی و عکسهای مورد نظر ویرایش کنید

کامپیوتر و تلویزیون با هم باشید: شما میتوانید در حالی که کامپیوتر مشغول کار است شما میتوانید حالت را به تلویزیون تغییر دهید در حالی که کامپیوتر در پشت درحال کار است.
تکنولوژی وایرلس:میتوانید اینترنت را به صورت وایرلس استفاده کنیدی RAM است. اسپیکر های این لپ تاپ مونو است و این نقطه ضعفی برای این مدل محسوب میشود.
لپ تاپ دارای دوربین داخلی و میکروفن نیز هست. پورت های این کامپیوتر به طرز ماهرانه ای در یک طرف مخفی شده اند و این به زیبایی هرچه بیشتر آن کمک کرده است.
دیگر مشخصات آن دارا بودن Bluetooth 2.1 و EDR است. سیستم بی سیم لپ تاپ از نوع 802.11n است. برای اینکه خیالتان از نظر خروجی ها راحت باشد بدانید که این کامپیوتر خروجی : Micro-DVI - DVI - VGA نیز دارد.
این لپ تاپ با قیمت 1799 دلار طی دو هفته ی آینده به بازار عرضه خواهد شد.
با نگاهی کلی به این لپ تاپ میتوان آن را یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید لپ تاپ دانست. وزن کم و باریک بودن آن را تبدیل به قابل حمل ترین لپ تاپ موجود نموده است. البته طراحی فوق العاده ی آن نیز سبب میشود که در هر جایی با افتخار لپ تاپ خود را باز کنید و بگویید که من MacBook Air دارم!

این سری از کامپیوترها (VAIO® LT) زیبا و بازیک هستند و با قدرت بسیار بالایشان میتواند براورده کننده نیازهای شما باشد.
سیستم عامل این کامپیوتر ویندوز ویستا میباشد که میتواند جوابگوی شما باشد.

منبع

خاطرات هاشمی - 30 بهمن 1363

ساعت هفت ونیم به مجلس رفتم . ساعت هشت وچهل وپنج دقیقه ، جلسه علنی آغاز شد. بودجه سال 1364 کل کشور در دستور است . ظهر، هادی یعقوبی  نماینده تربت حیدریه آمد و از نیازهای قرارگاه ثامن الائمه و احتمال خطر حمله  از جانب افغانستان گفت . عصر آقای بهزاد نبوی آمد. از کم شدن بودجه وزارت صنایع سنگین  در کمیسیون و جوسازی ها علیه قرارداد لوله نفت و گاز از طریق ترکیه به اروپا گله داشت . راجع به سفر به ژاپن که در آینده نزدیک خواهد رفت ، مشورت کرد.

گروهی از دندانپزشکان آمدند. درباره طرح و اجازه کار به دندانسازان تجربی اعتراض داشتند. در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی شرکت کردم . درباره آیین نامه سهمیه نهادها و شورای برنامه ریزی بحث شد. به خانه آمدم . آقایان رفیق دوست و دکتر روحانی از پیشرفت کار و مقدمات عملیات راضی بودند و رفیق دوست برای مخارج جنگ پول خواست . 

یک بز دوقلوی بزغاله و بره به دنیا آورد

در یک پدیده بی‌سابقه در یک واحد دامداری در آمل، یک بز دو قلوی بزغاله و بره به دنیا آورد.

صاحب این واحد دامداری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این بز در نخستین زایمان خود دو قلوی بز و گوسفند را سالم زاییده است.

رحمت داودی افزود: تاکنون هفت روز از عمر این دوقلوهای ناهمسان می‌گذرد و هر دو در سلامت کامل به سر می‌برند.

رئیس اداره دامپزشکی آمل نیز با نادر خواندن این پدیده گفت: این عمل بی‌سابقه به احتمال زیاد در اثر وقوع یک لقاح هیبریدی صورت گرفته است.

حسین نظری با اشاره به اینکه احتمال سقط جنین بره‌ها تا 60 روزگی در رحم بز مادر وجود داشت، خاطر نشان کرد: این بره در کنار یک بزغاله از یک ژنتیک عقیم و نابارور سالم به دنیا آمده است.

وی در پایان گفت: جواب آزمایشات تکمیلی روی این دوقلوهای ناهمسان تا دو ماه آینده اعلام می شود.

کلمنته با شرط ایران موافقت نکرد

خاویر کلمنته با ارسال نامه‌ای به سفارت ایران در اسپانیا اعلام کرد که حاضر نیست با اضافه شدن بندی جدید به قراردادش، به عنوان سرمربی تیم ملی ایران مشغول به کار شود.

علی کفاشیان درگفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کلمنته نامه‌ای به سفارت ایران در اسپانیا ارسال کرد که بر اساس آن، او حاضر نیست با اضافه شدن بند جدید به قراردادش به عنوان سرمربی در تیم ملی ایران مشغول به کار شود.

وی افزود: ما تا امشب منتظر پاسخ کلمنته بودیم اما با توجه به پاسخ منفی او برای اضافه شدن این بند که بر اساس آن او دو بار در سال بتواند از مرخصی استفاده کند، از فردا بررسی گزینه‌های دیگری را برای سرمربی‌گری تیم ملی آغاز خواهیم کرد.

رییس فدراسیون فوتبال ایران در عین حال ادامه داد: اگر نظر کلمنته تغییر کند او می‌تواند شانس سرمربی‌گری تیم ملی ایران را داشته باشد با این حال ما منتظر پاسخ او نخواهیم ماند.

DCX800 محصول جدید BenQ

DCX800 محصول جدید BenQ


بیایید شما را با محصول جدید BenQ آشنا کنیم. شاید بتوانیم به جرائت بگوییم که DCX800 ظریفترین دوربین دیجیتال موجود در بازار است. این محصول مینیاتوری با ضخامت 9.8 میلیمتر در ظریفترین قسمت و 14 میلیمتر در عمیقترین قسمت می تواند کیفیت فیلم شما را تا 7 مگا پیکسل تضمین کند. از همه جالبتر آنکه این دوربین ظریف دارای SD slot است و می تواند به راحتی اطلاعات کارت های حافظه شما را بشناسد. می توانید تا 3 مرحله بر روی لوکیشن مد نظر زووم کرده و تصویر دلخواه خود را بر روی نمایشگر 3 اینچی آن مشاهده کنید. دیگر با خیال راحت می توانید موبایلهای سنگین خود را به کناری گذاشته و از این دوربین ظریفی که به راحتی می توانید در جیبتان بگذارید استفاده کنید. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قیمت آن در بازار موجود نیست. اما امیدواریم که قیمت آن جیبهایمان را خالی نکند.
منبع

چطور بازنشستگی سالم داشته باشیم؟


 

بازنشستگی ممکن است با بسیاری از نگرانی‌ها همراه باشد، از جمله نگرانی‌های مالی و دلواپسی در مورد چگونه گذراندن روزها است.
این توصیه‌ها می‌تواند به شما برای گذراندن دوره بازنشستگی سالم و شادمان کمک کند:

فهرستی از اهدافی که مایل هستید به آن برسید تهیه کنید، از جمله کارهایی که همیشه می‌خواستید انجام دهید اما هرگز وقتش را پیدا نکردید.
فعالیت‌های جدید را امتحان کنید.
دوستی‌های‌تان را مستحکم کنید، چه تقویت دوستی‌های قدیمی و چه ایجاد دوستی‌های جدید.
دست کم روزانه 30 دقیقه فعالیت جسمی را که به ان علاقمندید انجام دهید.
در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنید؛ کلاس‌های آموزشی ترتیب دهید یا در کارهای داوطلبانه شرکت کنید.
سرگرمی‌های خلاقی که به آن علاقمندید مثلا نقاشی یا موسیقی بپردازید.
 

باورهای غلط دیگری در مورد مواد غذایی

 

وقـتی نـوجوان بـودم، تـنــقلات مورد علاقه ام، چیپس سرکه نمکی بود. یادم می آیـد مـادرم مدام سرزنشم می کرد و می گفت، "این چیزهایی کـه مــــی خوری، جوش های روی صورتت رو روزبه روز بدتر می کنه!"
هـفت سـال بعد، وقتی می دیدم برادر کوچکترم بـرای غـذا مـدام به رستوران های فست فود می رود و فقط چــیز برگر با سیب زمینی سرخ کرده می خورد، اینبار
این من بودم که به او می گفتم، " این چیزهایی که می خوری، جوش های روی صورتت رو روز به روز بدتر می کنه!" اما با کمال تعجب مادرم از آشپزخانه می گفت، "نه این یک اعتقاد غلط و اشتباهه!!!"
این روزها که هر ماده غذایی امروز مفید است و فردا از رده خارج می شود، همگام شدن با توصیه های تغذیه ای، کاری واقعاً دشوار است. از اینرو در این مقاله قصد داریم شما را با سری دیگری از باورهای غلط و نادرست در مورد مواد غذایی آشنا کنیم.

آیا تنقلات روغنی باعث ایجاد جوش روی صورت می شود؟
جالب است بدانید که برخلاف باور عموم، جوش های صورت به هیچ وجه از خوردن چیپس، پفک، سیب زمینی سرخ کرده، شکلات یا چیزهایی از این قبیل ایجاد نمیشود. خوب است بجز پرهیز از خوردن چنین تنقلاتی، میزان استرس بدنتان را هم کنترل کنید! این یکی از مهمترین دلایل ایجاد جوش است.


کدام سالم تر است – کره یا مارگارین؟
هر نوع را که دوست دارید می توانید استفاده کنید. چون در واقع هر دوی اینها حاوی یک میزان کالری و چربی هستند، و اگر قصد کم کردن وزن دارید، اصلاً برایتان مناسب نیست. تنها تفاوت این دو ترکیبی است که در مارگارین یافت می شود—سیتوستانول—که باعث کاهش کلسترول خون می شود. طبق تحقیقات انجام گرفته گفته می شود که مارگارین سالمتر از کره است، چون به جای چربی ترنسِ بالابرنده کلسترول، حاوی چربی هیدروژن دار است.


آیا تخم مرغ حاوی میزان زیادی کلسترول است؟
حفظ تعادل در همه چیز ضروری است. اشکالی ندارد اگر گاه به گاه برای صبحانه تان املت یا نیمرو صرف کنید، حتی اگر برای قلبتان رژیم غذایی دارید. اما اگر بخواهید روزانه چهار، پنج تخم مرغ مصرف کنید، مطمئن باشید که میزان کلسترول خونتان به حد نهایی خود خواهد رسید. یادتان باشد، سفیده تخم مرغ فاقد چربی و کلسترول است، پس مراقب باشید.


آیا سبزیجات فریز شده و منجمد، ارزش غذایی کمتری دارند؟
ممکن است از نظر ظاهری کمتر مورد توجه شما باشد، اما به همان اندازه سبزیجات تازه برای شما مفید است. سبزیجات منجمد معمولاً بلافاصله بعد از برداشت، بسته بندی می شوند، به همین دلیل ارزش غذایی آن برجا می ماند.


آیا ویتامین های طبیعی بهتر از ویتامین های مصنوعی و ترکیبی است؟
کمی به تکنولوژی روز اعتماد کنید. مکمل های ویتامین "طبیعی" از منابع گیاهی و حیوانی گرفته می شوند، و ترکیب شیمیایی و عملکردی آنها کاملاً مشابه با ویتامین های مصنوعی است.


آیا سودا باعث کاهش نیروی جنسی در مردان می شود؟
متخصصین ویژه کارخانجات تولید سودا چنین ادعایی را تکذیب می کنند و باور دارند که این نوشیدنی ها هیچ تاثیر مخربی بر سیستم تناسلی مردان ندارد. گفته می شد که مصرف زیاد این نوشیدنی ها که حاوی رنگ زرد شماره پنج FD&C (تارترازین) هستند، ممکن است باعث کاهش اسپرم در مردان شود، اما ادارات بهداشت نیز این باور را تکذیب کردند.


آیا کربوهیدرات ها باعث افزایش وزن می شوند؟
باز هم می گویم: با حفظ تعادل در خوردن موادغذایی مختلف هیچ خطری متوجه شما نخواهد بود! خوردن به اندازه کربوهیدرات نیست که باعث افزایش وزن می شود، بلکه چربی موجود در موادغذایی (مثل پنیر، کره، پنیر خامه ای، و سُس) است که کالری بیشتری به کربوهیدرات ها (مثل نان، و پاستا) اضافه می کند و باعث افزایش وزن میشود.


آیا مواد غذایی مثل آناناس، گریپ فروت، و سرکه باعث بالا بردن متابولیسم می شود؟
به من اعتماد کنید: هیچ ماده غذایی یا ترکیبی از موادغذایی تا به امروز یافت نشده است که کاهش وزن را تحریک کند. اگر چنین ماده غذایی وجود داشت، مطمئن باشید تا حالا همه ی دنیا فهمیده بودند و از آن استفاده می کردند.


اگر از مواد غذایی بی چربی استفاده کنم، وزنم کم می شود؟
بله البته تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. اما باز هم می گویم، با حفظ تعادل در خوردن هر نوع ماده غذایی، به هیچ وجه با مشکلی مواجه نخواهید شد. چربی یک ماده حیاتی برای حفظ سلامت بدن است اما اگر بخواهید برنامه ناهار و شامتان را با غذاهای پرچربی و روغنی پر کنید، مطمئناً امروز فرداست که شکایت های همسرتان از هیکلتان اعصابتان را خرد کند.


وقتی یک تکه کرفس می خوریم، آیا بیش از آن مقدار کالری که مصرف میکنیم، کالری می سوزانیم؟
آیا آرزوی همه ی ما نیست که چنین ماده غذایی روی زمین وجود داشت؟؟ این باور کاملاً اشتباه است. مطمئناً تجزیه و هضم کرفس هم به میزان سایر موادغذایی انرژی می گیرد.


آیا مواد نگاه دارنده یا مواد افزودنی به مواد غذایی برای ما ضرر دارد؟
طبق تحقیقات انجام گرفته، ثابت شده است که بدون نگاه دارنده ها، زنجیره غذایی ما قادر نبود به اندازه ی کنونی سالم و ایمن باشد. نیترات که در گوشت های فراورده ای مورد استفاده قرار می گیرد، از آن در مقابل باکتری های کشنده محافظت می کند و بازدارنده هایی که در سیریال ها مورد استفاده قرار می گیرد، از رشد مواد سرطان زا که موجب سرطان معده می شود جلوگیری به عمل می آورد.


آیا تند خوردن غذا اشکال دارد؟
اگر غذایتان را تند بخورید، وقت برای هضم نشاسته غذا بسیار کم خواهد بود و اولین مرحله هضم غذا از دست خواهد رفت. همچنین دندانها قادر نخواهند بود با چنان سرعتی غذاها را برای شما تکه کرده و خوب بجوند، و شما مجبور خواهید بود غذاها را طوری ببلعید که هنوز خوب جویده نشده اند. برخی از این موادغذایی بدون اینکه با آنزیم مناسب هضم غذا برخورد کنند، مستقیماً وارد سیستم گوارش می شوند و ارزش غذایی این ماده از بین خواهد رفت. و این مسئله باعث می شود شما هنوز گرسنه بمانید و غذای بیشتری طلب کنید. پس سعی کنید قبل از بلعیدن غذا، آن را خوب بجوید.


آیا حبوبات باعث ایجاد گاز معده می شوند؟
حبوبات حاوی قندهایی است که بدن انسان قادر به هضم کامل آنها نیست. وقتی این قندها به روده می رسند، این باکتری ها گاز بسیار زیادی را تولید می کنند. سایر مواد غذایی که چنین ویژگی دارند عبارتند از: ذرت، کلم، کشمش.


آیا کافئین برای از میان بردن سر درد مفید است؟
کافئین تا %40 قدرت آسپیرین و سایر مُسکِن ها را افزایش می دهد. به همین دلیل است که در محصولاتی مثل آناسین و اکسدرین مورد استفاده قرار می گیرد. کافئین به تنهایی نیز می تواند عمل کند. در تحقیقی که در سال 1991 انجام گرفت، دانشمندان دریافتند که 65 میلی گرم کافئین به اندازه 648 میلی گرم استامینوفن برای از بین بردن علائم سردردهای غیر میگرنی مؤثر است. پزشکان برای درمان میگرن نیز ترکیباتی از کافئین و سایر داروهای منقبض کننده رگ های خونی درون مغز تجویز می کنند.


اصلاً نترسید!
بااینکه به نظر می رسد اطلاعات مربوط به تغذیه هر روز تغییر می کند، اما اگر شما عادت کنید که هر ماده غذایی را به میزان متعادل مصرف کنید و در خوردن هیچ چیز افراط یا تفریط نکنید، با هیچ مشکلی مواجه نخواهید بود. تعادل شرط سلامتی است

help a young couple to find a shelter in Iran

Hello:

 

With only one dollar help a young couple to find a shelter in Iran. If you help them they will have chance to start living together.  And finish their loneness.

 

For more information contact to: shmmus@yahoo.com

 

Best regards