اس.ام.اس روزانه

 

 

roozane_sms@ yahoo.com

 

- به گمانم زیباترین واژه نام من باشد; بانوی،
خورشید به نوری که در دل دارم حسادت می کند . . . (5940-0912)

1342- دهقان فداکار: پیرشده‎!‎
چوپان دروغگو: عزیزشده‎!‎
شنگول و منگول‎!‎ گرگ‎ ‎شدن‎!‎
کوکب: حوصله مهمون نداره‎!‎
کبرا: تصمیم گرفته دماغش رو عمل کنه‎!‎
روباه وکلا غه: دستشون تویه کاسه است‎!‎
حسنک: گوسفنداش روول کرده‎!‎ تو یه شرکت‎ ‎آبدارچى شده‎!‎
شیرین:خسرو و فرهاد روپیچونده وبا دوست پسرش رفته اسکى‎!‎
رستم: اسبش روفروخته‎ ‎یه‎ ‎موتور خرید وبا اسفندیار میرن کیف قاپى‎!‎
واقعأ چه به سر ایرانی آمد‎ ‎ (5964-0913)

1343- زهرا که عنایتش به دنیا برسد
باشد که به فریاد دل ما برسد
یارب سببی سازکه در روز جزا
پرونده ما به دست زهرا برسد (9444-0912)

1344- شما برنده یک دستگاه ماکسیما، یک باب منزل مسکونى و ماهانه 1500000 هزار تومان را سراغ ندارى؟ شاید امر خیرى صورت گرفت:) (4435-0935)

1345- صورت ماهت؟؟..؟؟ دوچشمان سیاهت.؟ نگاه مظلومانه ات.؟ منو به یادگدای سر کوچه مون میندازه (7311-0918)

1346- گرچه دنیافراموش کندخاطره هارا،توفراموش نکن خاطر مارا... (8125-0912)

1347- مکرر گشته ام از زندگی سیر،
بهای کادوی زن شد نفس گیر،
چرا در روز زن طلا و سکه ،
ولی روز پدر شورت و عرقگیر!! (5964-0913) (6156-0935) (8878-0912)

1348- برخیز و بیا بتاب برای دل ما
حل کن به جمال خویشتن مشکل ما
یک کوزه شراب تا بهم نوش کنیم
زان پیش که کوزه ها کنند از گله ما
اکنون که گله سعادتت پربار است دسته تو زه جام می چرا بیکار است.(5930-0912)

1349- گلها جواب زمین هستند به سلام آفتاب . نه زمستانی باش که بلرزانی نه تابستانی که بسوزانی . بهاری باش تا برویانی . (5769-0912)

1350- همیشه دلیل شادی کسی باش نه قسمتی از شادی و و همیشه قسمتی از غم کسی باش نه دلیل غم (7314-0915) (5930-0912)

1351- شیشه ی عطر بهار، لب دیوار شکست،و هوا پر شد از بوی خدا،همه جا آیت اوست،دیدنش آسان است..سخت آن است نبینی او را.. (5064-0918) (8878-0912)

1352- یک شاخه روز سفید تقدیم تو باد. رقصیدن شاخه بید تقدیم تو باد. تنها دل ساده ایست دارایی ما. ان هم شب عید تقدیم تو باد. (4435-0935)

1353- هرسال خجسته عید نوروز تو باد
هر روز تو نیک ‎تر از دیروز ‎تو باد
بر مرکب ارزو و بر زین مراد پیوسته سوار و بخت تو پیروز باد (7314-0915)

1354- نوروز یادگار دین زرتشت،
مهر کوروش،
جام جمشید،
تیر آرش،
خون سهراب،
رخش رستم،
عشق بابک است (8878-0912)

دانستنی های علمی

bimaze2006@yahoo. com

  • آیا میدانستی فیل از گوشهایش بعنوان تهویه هوا نیز استفاده میکند.  فیل دماى بدنش را توسط گوشهایش متعادل نگه میدارد ، چون سطح بزرگی دارد که حیوان میتواند از طریق آن گرماى بدنش را کاهش دهد.
  • آیا میدانستی جرم خورشید برابر است با دو میلیارد میلیارد میلیارد تن .
  • آیا میدانستی که اگر چشمتان سالم باشد باید بتوانید به راحتی پس از نگاه کردن به چیزهاى دوردست بلافاصله بر حروف ریز کتابی که بر زانو گذاشته اید چشم دوخته و آنها را تشخیص دهید. باید قادر باشید که این کار را فورا" و بدون تلاش در تطابق دید چشم انجام دهید.
  • آیا میدانستی که با تاثیر آدرنالین که در موقع ترس توسط غده هاى کلیوى تولید میشود ، خون از چهره به ماهیچه ها هجوم آورده و به بخش هایی که ضرورى تر است جریان می یابد. براى همین است که هنگام ترس رنگ از رخسارتان می پرد.
  • آیا میدانستی که تا اوایل این قرن ، پوسیدگی دندان میان بسیارى از مردم شیوع داشت تا اینکه دانشمندن پی بردن که با افزودن فلوئورید سدیم به آب آشامیدنی ، از ابتلا به پوسیدگی دندان تا حدى میشود جلوگیرى کرد.

این ۱۰ نکته را در تغذیه خود فراموش نکنید

با توجه به افزایش بیماری های قلبی عروقی و انواع سرطان ها که ریشه در تغذیه ناسالم دارد ۱۰ مورد از مواد غذایی که باید خورده شود تا سلامتی بدن حفظ گردد را برای شما ذکر می کنیم:

▪ نان های سبوس دار: نان های تهیه شده از دانه های کامل (همراه سبوس) به دلیل دارا بودن ویتامین های گروهB، بخصوص ویتامین B۱ و سایر ویتامین ها و موادمعدنی مفید، مواد مغذی فراوانی را به بدن می رسانند، بنابراین وجود آنها در سبد غذایی خانواده ضروری است.

▪ سیب زمینی شیرین: سیب زمینی یکی دیگر از مواد حاوی نشاسته است که بخش اصلی غذای روزانه افراد را همین مواد کربوهیدراتی یا نشاسته ای تشکیل می دهند، سیب زمینی حاوی کربوهیدرات، ویتامین ث، پتاسیم و فیبر است، و لایه های نزدیک به پوست درصد بیشتری از مواد مغذی را در خود جای می دهند.

▪ بروکلی: بروکلی و سایر سبزیجات برگ سبز تیره حاوی ویتامین ث، کاروتنوئیدها، اسید فولیک و سایر مواد مغذی مفید هستند. مصرف بروکلی برای مبتلایان به دیابت و همچنین افرادی که از بالا بودن چربی های خون رنج می برند بسیار توصیه می گردد، این سبزی مغذی هم به شکل خام و هم به شکل پخته قابل استفاده می باشد.

▪ هندوانه: هندوانه از میوه های بسیار مفید و حاوی ویتامین های A وC و کاروتنوئیدها می باشد. علاوه بر آن به دلیل دارا بودن مقدار قابل توجهی آب، مقداری از مایعات مورد نیاز بدن را هم فراهم می کند، تنها در افرادی که تری گلیسیرید بالایی دارند و افراد دیابتی احتیاط در مصرف آن توصیه می گردد.

▪ حبوبات: با دارا بودن مقدار قابل توجهی پروتئین و کم بودن چربی از منابع غذایی بسیار مفید بشمار می آیند، علاوه بر آن انواعی از ویتامین ها، اسید فولیک و میزان مطلوبی فیبر به همراه دارند، همچنین انواعی از آنها مثل عدس حاوی ماده معدنی مفید و ضروری آهن می باشند. البته چنانچه از مشکلات گوارشی پس از مصرف حبوبات رنج می برید، می توانید، آنها را قبل از مصرف خیس کرده و بعد از مصرف نیز از عرق نعناع یا رازیانه بهره ببرید.

▪ کاهو: بخصوص برگ های سبز تیره کاهوهای ایرانی منابع مغذی و مفید برای ویتامین A، K، C هستند، همچنین فیبر بالایی داشته و مصرف آن به افراد با چربی خون بالا، دیابت، ناراحتی های قلبی و عروقی و همچنین برای پیشگیری از انواع سرطان ها توصیه می گردد.


▪ اسفناج: اسفناج سرشار از اسیدفولیک است، همچنین حاوی ویتامین C، کاروتنوئیدها، فیبر و کلسیم می باشد. اسفناج یکی از درمان های بسیار موثر برای افراد مبتلا به افسردگی است و همچنین در کم خونی ناشی از کمبود اسید فولیک بسیار نافع است.

▪ پرتقال: پرتقال و سایر مرکبات سرشار از ویتامین C، اسید فولیک، پتاسیم و فیبر هستند، برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی بسیار نافع هستند و همچنین به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها از موارد مناسب برای پیشگیری از سرطان به شمار می آیند.

▪ جو: غلات بخصوص جو دوسر با دارا بودن فیبر قابل حل در آب به پائین آوردن کلسترول بد (LDL) و بالا بردن کلسترول خوب (HDL) بسیار کمک می کند و از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند.

▪ شیر: شیر با چربی کم (۱ درصد یا کمتر) با دارا بودن پروتئین های مناسب برای بدن، ویتامین B۲ و کلسیم از مواد غذایی بسیار مناسب بشمار می آید. به دلیل دارا بودن �سروتونین� نیز مصرف آن قبل از خواب و برای آرامش اعصاب بسیار توصیه می شود. همچنین دختران و پسران در سنین رشد، کودکان، خانم های باردار و شیرده و زنان در دوران یائسگی نباید از آن غافل شوند.

به کمک تکنولوژی بلوتوث از راه دور معاینه شوید

از راه دور معاینه شوید

هر وقت که به پزشک مراجعه میکنید اولین اقدامی که بعد از شنیدن شرح حالتان برایتان انجام می دهند شنیدن صدای قلبتان از طریق گوشی پزشکیست. جداره سفید رنگ و حساس بر روی نقاط مختلفی از قفسه سینه و کمرتان حرکت می کند و اطلاعاتی به پزشک معالجه تان میدهد. حالا هم قرار است همین اتفاق کمی با تکنولوژی روز در هم آمیخته شود!
متخصصین مهندسی-پزشکی در یک اقدام جالب موفق به طراحی نوعی گوشی پزشکی شدند که می تواند از راه دور  بیمار را معاینه کرده و اطلاعات را به کمک تکنولوژی بلو توث به پزشک معالج مخابره کند. گوشی بلوتوث که به fredomscope معروف است در نقطه ای بر روی دیوار و یا در محیطی که اشخاص و یا بیمارانی حضور دارند نصب می شود و ضربان قلب و اطلاعات مربوطه که می تواند بیانگر علائم حیاتی انسان باشد را از طریق بستر مخابراتی بلو توث به پزشکان معالج می رساند. این طرح می تواند در محیط هایی که خطر هایی از قبیل مسمومیت های ناشی از تنفس گاز های سمی  و ...سلامت کارکنان را تهدید میکند کاربرد داشته باشد.فعلا در حد یک طرح است و از قیمت تمام شده محصول و نصب تجهیزات مخابراتی لازم جهت پشتیبانی , خبری در دسترس نیست.
منبع
 

وقتی که فلزات قیمتی headset بلوتوث apple را به یک جواهر گرانبها

 

بعد از مدتها فعالیت شرکت Apple حتما شما هم متوجه این نکته شده اید که تمام تلاش این شرکت در کنار نوآوری و کیفیت بالای محصولات، ارائه وسایلی است که به نوعی این شرکت را متفاوت از همه نشان دهد. حال  headsetبلوتوث Apple که قبلا در اندازه و طرح کوچکی به بازار عرضه شده بود هم اکنون توسط اندی مون طراح با کمی تغییر دوباره عرضه گردیده است. headset وی دارای یک غلاف کشابی فلزی است. این گجت به شما اجازه می دهد که headset را بدون قرار دادن در گوشتان همیشه همراه داشته باشید و بدین شکل می توانید از اینکه بیش از حد *گیک به نظر بیایید اجتناب کنید. این headset با استفاده از خاصیت آهنربایی در درون غلاف خود جا می گیرد. البته به همراه این گجت ملزوماتی قرار داده شده تا از آن به عنوان جاکلیدی، دست بند و یا گردنبند هم بتوان استفاده کرد.این غلاف ها از جنس استیل با طراحی از نقره (و یا هر فلز گرانبهایی که سفارش بدهید) بر روی آن ساخته شده اند. ولی با توجه به قیمت 253 دلاری آن احتمالا بیشتر باید به عنوان یک جواهر زینتی استفاده شود تا یک headset و با این تفاصیل هیچ وقت آن را نباید در جیبتان بگذارید!
 
منبع

پزشک ایرانی بیمار فلج مغزی را به حیات دوباره بازگرداند

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، فردی به نام «عسگر فرجی» که چند روز پیش دچار فلج مغزی شده بود پس از انتقال به یکی از بیمارستان‌های تهران، از سوی پزشکان متخصص مشکوک به مرگ مغزی معرفی شد.
سرانجام این بیمار توسط نزدیکان به بیمارستان دیگری در تهران منتقل شد و پس از بررسی‌های کامل و همچنین گزارش بیمارستان قبلی، پزشکان تأیید کردند که وی دچار فلج مغزی شده است.
از آنجایی که تاکنون درمانی برای افرادی که دچار فلج مغزی می‌شوند، وجود نداشته است، یکی از پزشکان بیمارستان که عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز هست، کار درمانی وی را به عهده گرفت و سرانجام پس از آن‌که بیمار یادشده سه روز در اغما به سر می‌برد، موفق شد وی را به حالت عادی بازگرداند.
محمدحسن همایی، متخصص بیهوشی و فوق تخصص مراقبت‌های ویژه که پزشک معالج این بیمار است، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت: پس از آن‌که تیم پزشکی معالج این بیمار به این نتیجه رسید که وی دچار فلج مغزی شده است، معالجه وی را آغاز کردم و در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدم که داروی اریتروپوئیتین که یک داروی کلیه است را به وی تزریق کنم.
وی ادامه داد: از آن جا که این دارو با دوز بالا تاکنون به بیماری تزریق نشده بود و بر اساس مطالعات قبلی خود به این نتیجه رسیدم که وی باید از این دارو بهره‌مند شود لذا پس از آن‌که موضوع را با پدر بیمار در میان گذاشتم و رضایت وی را جلب کردم، در یک دوره سه روزه این دارو را به وی تزریق کردم و روز چهارم، بیمار در میان بهت همه پرستاران بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان اقدام به نشستن کرد.
همایی افزود: پس از به هوش آمدن این بیمار، تمام کادر بیمارستان علاوه بر خوشحالی، حیرت زده شده‌اند و پرسنل بیمارستان در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، حال این بیمار خوش شانس هم‌اکنون رضایت‌بخش بوده و بنابه گفته پزشک معالج وی، هم‌اکنون در بیمارستان قدم می‌زند و همچنین غذا می‌خورد.
با توجه‌ به این‌که تاکنون هیچ بیمار فلج مغزی بهبود نیافته است، اقدام این پزشک می‌تواند به عنوان یک موفقیت ارزنده در حوزه پزشکی محسوب شود.
انتهای پیام/

فواید بوسه در روابط زناشویی

اگر چشم مدخل روح باشد، آنوقت میتوان گفت که لب هم
راهرو ذهن اسـت. مــا افکار خود را با یک لبخند انتقال می
دهیم، عشق را در کلمـات می گنجانیم و علایق خود را با
بوسه ابراز می نماییم. در یک بوسه مطالب عمیقی وجود
دارد که بیان آن ها فرای لغات و کلمات است.

ادامه مطلب ...

همه چیز در مورد ابرو و داشتن ابروهای زیبا

 

زیبا ساختن ابروان میتواند تغییر شگفت انگیزی در ظاهر شما ایجاد کند. منظور من فقط تغییر سبک ظاهر نیست، بلکه حالت چهره شماست. ابروانی که شکل زیبایی دارند مانند قابی برای چشمان شما هستند، درست مانند موهای آرایش کرده که قاب چهره است و قاب عکس که زیباساز یک نقاشی زیبا میتواند باشد.

ابرو
 

اقراق نیست اگر بگوییم که شکل ابرو میتواند به ظاهر شما جلوه دهد و یا جلوه آن را از بین ببرد. طراحی و درست کردن ابروها دقیقا مثل انتخاب عینک بروی صورت میباشد که اگر ابروها به فرم صورت نخورند فرم صورت بهم خورده و شکل انرا را تغییر میدهند. شکل و فرم مورد دلخواه همه اصولاشکل بیضی است که بیشترین در صد افراد سعی بر این دارند که فرم صورت خود را به این فرم در اورند. که این نکته در ارایش تکمیلی و ترمیمی اجرا میشودکه اکثر خانمها این نکته را نادیده می گیرند.
داشتن ابروهای زیبا
میتوانید برای کم کردن درد روی ابرو کمبرس یخ بگزاریم. قبل از شروع، نکات زیر را بیاموزید:

ابروان شما از کجا باید آغاز شوند؟
مداد را در کنار بینی به صورت عمودی نگه میداریم نقطه طلاقی مداد با ابرو، همان محل شروع ابرو شماست.

بلندترین نقطه ابرو باید کجا باشد؟
مدادی را در کنار بینی به سمت قسمت خارجی عنبیه چشم (قسمت رنگی چشم) نگه دارید . محل طلاقی مداد با ابرو، محل بلندترین نقطه ابروی شما را مشحص میشوند.

نقطه پایانی ابرو کجاست؟
مدادی را طوری نگهدارید که امتداد آن از کنار گوشه خارجی چشمتان بگذرد. محل طلاقی مداد با ابروی شما دقیقا نقطه پایانی ابروی شماست.

شکل درست ابرو را پیدا کنید؟
وقتی به ابروی خودتان نگاه میکنید، باید دو خط مرئی وحود داشته باشد. یکی از نقطه شروع ابرو تا بلندترین نقطه ابرو و دومی از بلندترین نقطه ابرو تا نقطه انتهای ابرو. این خطوط باید ممتد و بدون قطعی باشند و در انتها نازک شود.

(نکته)
اگر تا کنون ابرویتان را برنداشته اید، بگذارید اولین بار یک شخص متخصص این کار را برای شما انجام دهد و ابرویتان را شکل بدهد. و همچنین این را به یاد داشته باشید که همیشه در جهت رشد مو ابروانتان را بردارید. این مسئله درد ناشی از کنده شدن مو را کم میکند..
چگونه ابروانتان را بردارید؟
ابروانتان را به سمت بالا برس بکشید و با قیچی ابرو قسمتهای اضافه آن را قیچی کنید. سپس، روی شکل و کمان ابرویتان کار کنید. به یاد داشته باشید که فاصله بین ابروان شما باید به اندازه پهنای چشمتان باشد. و بخش داخلی ابرو باید از بالای سوراخ بینی آغاز شود. برای اینکه این نقطه به راحتی مشخص شود، مدادی را در کنار بینیتان به سمت بالا به صورت عمودی نگه دارید تا نقطه ابتدای ابرو مشخص شود.
برای اینکه طول ابرویتان مشخص شود، مداد را از کنار ابرو طوری نگهدارید تا امتداد آن از کنار گوشه خارجی چشمتان بگذرد و به ابرویتان برسد. به این ترتیب نقطه پایانی ابرو مشخص میشود. سپس، باید مشخص کنید که بالاترین نقطه ابرو یا کجاست.
برای این کار مداد را در کنار بینی قرار هید تا امتداد آن از کنار قسمت خارجی عنبیه چشم بگذرد و به ابرو برسد.این کار را روز قبل از مهمانی انجام دهید چون اثار سرخی را بسختی میتوان با کرم پودر پنهان کرد و اگر روی محل تحریک شده کرم پودر بزنید امکان جوش زدن و زخم شدن ان خواهد بود.
ابروانتان را با یک برس کوچک مثل مسواک به حالت طبیعی برس بکشید.
یک پارچه لطیف گرم روی ابروی خود بکشید تا برداشتن ابرو آسانتر شود.
بهترین حالت چک کردن ابروها بعد از برداشتن ان با چشمان بسته است که مسلما توسط شخص ثالث میتوان انجام داد.
ابروها باید به نسبت شکل صورتی که مایل هستید برداشته شوند نه به توصیه دوستان یا دنباله روی از مد.
موها را یک به یک بچینید. آنها را محکم و در جهت رویش مو بکشید.
برداشتن ابرو را از داخل ابرو به سمت خارج ابرو انجام دهید.
هماهنگی ابروهایتان را در آینه چک کنید و در پایان یک پارچه لطیف سرد روی ابروهایتان بگذارید تا سرخی پوست را کاهش دهد.
اگر درد این کار زیاد بود قبل از ادامه مقداری خمیر دندان بر روی ابرویتان بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. این کار حالت بیحسی به پوست میدهد.
ابتدا از وسط ابرو، بالای بینی، شروع کنید تا به درد آن عادت کنید. چون این قسمت از پوست نسبت به پوست بالای چشم حساسیت کمتری دارد.
از موچین جنس خوب و دارای لبه های نازک و کیپ استفاده کنید تا به هتگام برداشتن ابرو موی ابرو را نشکند. این کار ممکن است باعث عفونت شود.
اگر میخواهید چهره بازتری داشته باشید فاصله ابروها را کمی بیشتر کنید و اگر چشمان کشیده میخواهید بگذارید ابروهایتان به هم نزدیکتر باشند.

به یاد داشته باشید:
طبیعی بودن همیشه بهتر است هرگز ابروهایتان را بیش از حد برندارید. وقتی شکل اولیه را به ابرویتان دادید، نگه داشتن این شکل آسان است. ابتدای ابرو باید با گوشه داخلی چشم هماهنگ باشد. کمان ابرویتان نیز باید با خط بالای چشمتان هماهنگ باشد.
درست کردن ابروی نازک و پراکنده

قسمت ابتدای ابرو، دقیقا بالای گوشه داخلی چشم، باید پر باشد. اگر ابروان شما نازک و یا کم پشت است، آن قسمت را با مداد ابرو با خطوط نازک مومانند پر کنید.
سپس، با یک برس زبر که در پودر رنگ ابرو فرو کرده اید کارتان را ادامه دهید. به این ترتیب رنگ مداد ابرویتان بیشتر میشود. هر قدر به کمان ابرویتان نزدیکتر میشوید خطوط را نازکتر کنید.

چگونه بهترین کمان ابرو را ایجاد کنیم
ترجیحا، کمان ابرو باید از ابتدای شروع کره چشم آغاز شود. برای مشخص کردن آن از یک گوش پاک کن استفاده کنید، آن را در کنار بینی خود قرار دهید و یر روی پلک بالایی چشم خم کنید. محل طلاقی گوش پاک کن و ابرو بالاترین نقطه کمان ابرو را مشخص میکند. اصولا ابرو باید یک سوم اینچ بعد از گوشه خارجی چشم به صورت کمی سربالا به پایان برسد.

چگونه کمان ابرو بالاتر ببریم؟
برای این کار بهتر است که زیر بالاترین قسمت کمان ابرو را نازکتر کنید تا کمان ابرو بالاتر برود. به این ترتیب ظاهر چشمتان نیز بازتر میشود.

چه موچینی بهتر است؟
برای برداشتن موهای اضافه از موچینهای سر کچ استفاده کنید. ابروانتان را برای پر نشان دادن به سمت بالا و برای نازک نشان دادن به سمت چپ و راست برس بکشید. برای اینکه ابرویتان حالتش را حفظ کند از ژل ابرو استفاده کنید. بهترین موچینها، موچینهای نوک کجی هستند که قسمت انتهایی زبری دارند و گرفتن مو با آنها آسانتر است. برای کشیدن مو نباید زور زد. برای کنترل بهتر این عمل بعضی از موچینها به حالت قیچی هستند. هر دو یا سه سال، وقتی نوک موچین شل شد، باید موچین خود را تعویض کنید. همیشه موچین خود را تمیز نگهداری. به کمک یک گوش پاک کن آغشته به ماده ضد عفونی یا الکل نوک آن را تمیز کنید.. همیشه شب هنگام ابرویتان را بردارید تا قبل از شروع آرایش صبحگاهی آثارسرخی از اطراف ابرو محو شود

معیار چاقی چیست؟

 

اضافه وزن یا چاقی را با محاسبه "شاخص توده بدنی" (BMI) تعیین می‌کنند
برای محاسبه BMI وزن را بر حسب کیلوگرم برمجذور قد بر حسب متر تقسیم می‌کنند
BMI اغلب برای پیش‌بینی خطر بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی و سایر بیماری‌ها به کار می‌‌رود.
شاخص توده بدنی ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ نشانه وزن طبیعی، ۲۵ تا ۲۹.۹ بیانگر اضافه وزن و ۳۰ تا ۳۴.۹ علامت چاقی است. BMI بالاتر از ۳۵ چاقی مرضی را نشان می‌دهد.
برای محاسبه BMI خودتان به این طریق عمل کنید:
عدد وزنتان بر حسب کیلوگرم را بر مجذور عدد قدتان بر حسب متر تقسیم کنید. عدد به دست آمده برای خودتان را با مقدار BMI طبیعی مقایسه کنید.

دوربین جدید فیلم برداری هیتاچی

 

دوربین جدید فیلم برداری هیتاچی تصاویر را بر روی دیسک Blue-Ray ذخیره میکند

فیلم برداری با کیفیت HD آرزوی خیلی ها است. هرچند که این روزها پیدا کردن دوربینی که با کیفیت HD فیلم برداری میکند کار سختی نیست. اما تمام این دوربین ها یک مشکل دارند: حجم بالای تصاویر ضبط شده و کمبود حافظه. برای مثال دوربین خود من با یک حافظه دو گیگابایتی فقط 25 دقیقه میتواند با کیفیت HD فیلم برداری کند. که این اصلا کافی نیست.

شرکت هیتاچی در دوربین مدل DZ-BD10H این مشکل را تقریبا حل کرده. این دوربین تصاویر را بر روی دیسک Blue-ray ذخیره میکند که 25 گیگابایت ظرفیت دارد. در ضمن جهت محکم کاری بیشتر، یک حافظه 30 گیگابایتی داخلی هم درون این دوربین تعبیه شده تا اگر کمبود دیسک داشتید، بتوانید از آن استفاده کنید.

دوربین جدید هیتاچی از ده روز دیگر در ژاپن عرضه میشود و طی چند ماه آینده در کشورهای دیگر خواهد بود. قیمت حدود 1500 دلار است.

انتخاب خوبی است برای کسانی که دوست دارند تمام مدت دوربین فیلم برداری همراهشان باشد و فیلم برداری کنند. اگر بخواهیم برای این دوربین یک اسم شاهکار (بخوانید افتضاح) انتخاب کنیم من این دوربین را �همراه دوم� نام گذاری میکنم. �همراه اول� که همیشه در جیب مان است!

منبع