انسانی با دو سر

به منظور حمایت از این وبلاگ روی تبلیغات کلیک کنید

پاسکال پنتیون : از وقتی که به دنیا میاد یه سر دیگه هم روی سرش داشته که چشمها و دهنش حرکت میکردن ولی قابلیت دیدن و حرف زدن نداشتند
نقل از پارسینه


متقاضیان عمل بینی اصرار نکنند!

به منظور حمایت از این وبلاگ روی تبلیغات کلیک کنید


ایرنا: رییس انجمن تحقیقات راینولوژی به آندسته از کسانی که می خواهند بینی عمل کنند تاکید کرد که اصراری به کوچک شدن اندازه بینی نداشته باشند بلکه سلامت طبیعی باید برای آنها مهم تر باشد .


دکتر "‌محسن نراقی "‌ روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی، افزود :‌ همچنین توصیه می شود تا سوراخ ها و پره ها بینی نباید کوچک شود و بینی باید به صورت طبیعی عملکرد خود را داشته باشد .

نراقی با اشاره به اینکه جراحی بینی ، مشکل ترین جراحی پلاستیک در بدن محسوب می شود افزود :‌ تغییرات در حد میلی متری در بینی ممکن است تاثیرگذار باشد . همچنین متقاضیان باید از سلامت بینی ، بعد از عمل جراحی ، مطمئن باشند .

به گفته نراقی، جراحی بینی شایع ترین جراحی پلاستیک در ایران است و این موضوع باعث شده تا بر آموزش های لازم برای آندسته از پزشکانی که این عمل را انجام می دهند تاکید شود و بنابراین مهمترین مساله ، ارتقا سطح آموزش این پزشکان است .

وی با تاکید بر اینکه متقاضیان عمل بینی باید پزشکانی که مهارت کافی در زمینه جراحی بینی را دارند انتخاب کنند اظهار داشت :‌هنگامی که قلب یک بیمار به عمل جراحی نیاز دارد همه به دنبال یک پزشک حاذق و فوق تخصص هستند تا عمل قلب را انجام دهد اما این موضع در مورد بینی کمتر وجود دارد و افراد تحت تاثیر اطرافیان یک پزشک را برای عمل بینی انتخاب می کنند .

*** بی حسی موضعی یا بیهوشی
وی با اشاره به برخی عمل های جراحی بینی با بی حسی موضعی گفت: انجام این عمل با بی حسی موضعی، درسال های قبل انجام می شد زمانی که داروهای پیشرفته بیهوشی در کشور موجود نبود و اکثر بیهوشی هابا گاز هالوتان که در فارماکوپه دنیا ازرده خارج شده انجام می شد .

نراقی در ادامه گفت:‌ به همین علت برخی پزشکان ترجیح می دادند از بی حسی موضعی که عوارضی همچون احساس درد توسط بیمار در حین عمل ، کم شدن سطح هوشیاری بیمار و در نتیجه راه یابی خون در ریه ها و محدودیت بی حسی موضعی در مواقعی که عمل به طول می انجامد ، استفاده کنند.

رییس انجمن تحقیقات راینولوژی گفت:‌ انجام عمل جراحی بینی با بیهوشی مطمئن تر است زیرا امکانی برای رسیدن خون به ریه ها توسط لوله ای که از راه نای اکسیژن را به ریه ها می رساند وجود ندارد و همچنین ریسک بیهوشی در مقایسه با بی حسی موضعی کمتر است.

جراحی پلاستیک فقط جراحی زیبایی نیست
وی به جراحی پلاستیک اشاره کرد و گفت:‌ این جراحی فقط در جراحی زیبایی خلاصه نمی شود بلکه پلاستیک به معنای ترمیم است و جراحی زییایی جزیی از جراحی پلاستیک محسوب می شود.

وی گفت: جراحی پلاستیک شامل ترمیم تمام ضایعات است که یا بر اثر ناهنجاری های مادرزادی و یا بر اثر یک سانحه ایجاد شده است .

وی با بیان اینکه بخش قابل ملاحظه ای از جراحی های ترمیمی به قصد درمان انجام می شود ، اظهارداشت :‌ این موضو ع برای بسیاری از بیمه ها جا نیافتاده و سازمان های بیمه گر،جراحی پلاستیک را شامل درمان محسوب نکرده و آن را تحت پوشش قرار نمی دهند.

تبلیغات نادرست سلامت مردم را به خطر انداخته است
وی همچنین گفت: در زمان حاضر چیزی که سلامت مردم را به خطر انداخته ، تبلیغات نادرست و دروغین اغلب شبکه های ماهواره ای است .

رییس انجمن تحقیقات راینولوژی تاکید کرد : تجهیزاتی از جمله دستگاه های کوچک کردن بینی که اکنون از طریق ماهواره تبلیغ می شوند در هیج مرجع علمی تایید نشده و اساس علمی ندارند.

زنی که شش قلو یه دنیا آورد

به منظور حمایت از این وبلاگ روی تبلیغات کلیک کنید

دختری 20 ساله به وسیله نور و آرایش در سن های مختلف

در نسخه‌ی ماه نوامبر مجله‌یVOGUE PARIS  تعدادی عکس‌های جالب انتشار

 یافته‌اند، که بوسیله‌ی آرایش و نورپردازی‌ِ یک مدل دختر 20 ساله،

50،40،30،20،10 و بالاخره 60 ساله به نظر می‌رسد.

 

10 سالگی

 

20 سالگی

 

30 سالگی

 

40 سالگی

 

50 سالگی

 

60 سالگی

نکاتی درباره کار در خانه

به منظور حمایت از این وبلاگ روی تبلیغات کلیک کنید



‌خیلی از مردم دنیا از ایده کار کردن در محیط آرام خانه استقبال می کنند. اگر شما عبارت لاتین کار از خانه را در اینترنت سرچ کنید، به میلیونها نتیجه برخواهید خورد که کتابها، چت روم ها و انجمن های بسیاری در این زمینه تحقیق و بحث می کنند. به همین دلیل ما نیز نگاهی به این مبحث می اندازیم.
با توجه به روند اقتصادی در دنیا، کارکنان و کارفرمایان زیادی طالب انتخاب گزینه کار از خانه هستند. تکنولوژی لازم برای ایجاد یک دفترکار خانگی کاملا در دسترس، ارزان و برای مردم راحت تر است، همینطور خیلی از مردم دنبال برنامه کار قابل انعطافی هستند که بتوانند در خانه باشند و از فرزند خود یا پدر و مادر پیر خود نگهداری کنند.
طبق یک تحقیق در سایت msn.careerbuilder یک سوم از شاغلین، از خانه کار می کنند. اما واقعاً چه مدت زمانی از روز را صرف کار کردن می کنند؟ قطعاً ۸ ساعت کامل نخواهد بود. ۲۵ درصد از آنها اذعان داشته اند که کمتر از یکساعت مفید کار می کنند. ۵۳ درصد کمتر از ۳ ساعت و تنها ۱۴ درصد ۸ ساعت کامل کار می کنند. در این صورت مردم به جای انجام کار خود چه می کنند؟

▪ پرداختن به امور بچه ها ۲۲ درصد

▪ تلفنهای شخصی و گشت زنی در اینترنت ۱۷ درصد

▪ بیرون رفتن، تماشای تلویزیون یا خواب ۱۵ درصد

▪ کارهای شخصی ۱۱ درصد

▪ خانه داری ۹ درصد

کارمند و کارفرما در محیط کار از مزایای بهبود تکنولوژی در محیط کار بهره می برند که به آنها اجازه می دهد بصورت مجازی از هرجا از جمله خانه کار کنند اما کسی که فقط در خانه کار می کند می تواند بین خانه و کارش تعادل ایجاد کند و همینطور انگیزه بیشتری برای کار پیدا کند. اگر بین این دو انتخاب دچار سرگردانی هستید، نکات زیر را مطالعه کنید:

▪ زمانبندی کار قبلی خود را نگه دارید.

▪ روز خود را همان موقعی شروع کنید که قبلا به سرکار بیرون می رفتید. همان موقع از خواب برخیزید، لباس خانه را دربیاورید و لباس معمولی روزانه تان را بپوشید. معطلی در رختخواب دری بسوی تنبلی و طفره رفتن از کار است.

▪ محل کار خود را در خانه معین کنید.

▪ خود را با کار کردن در برابر تلویزیون، رادیو یا اتاقی که دیگران در آن رفت و آمد دارند و ممکن است حواستان را پرت کنند گول نزنید. جایی را انتخاب کنید که ساکت و منظم باشد جایی که بتوانید پروژه تان را در آن تکمیل کنید.

▪ برنامه روزانه را مشخص کنید.

▪ فهرستی از اهداف مشخص برای روز خود تهیه کنید و هر کدام که کامل شد از لیست خط بزنید. این شما را مطمئن می کند که آنچه می خواستید به درستی انجام شده است.

▪ ساعت ناهار را تعیین کنید.

▪ برای تلفن های شخصی، کار متفرقه، کار خانه ، ورزش و هر چیز غیرمرتبط با کار اداری وقت مشخص کنید. حتی تایمری داشته باشید که وقتی کار متفرقه تان تمام شد به سرکار اصلی خود برگردید.

▪ وقت استراحت

زمانی برای بازی با کودکان، خوردن میان وعده یا پیاده روی کوتاه برای شما لازم است فقط وقت آن را کم در نظر بگیرید.

کنترل هلیکوپتر با پیغام صوتی



به منظور حمایت از این وبلاگ روی تبلیغات کلیک کنید

یاد روزهای کودکی به خیر. اسباب بازی های کنترلی دیگر دختر و پسری نداشتند و همیشه در ویترین مغازه ها گریبان گیرمان می شدند. حالا هم باید بگوییم که اسباب بازی های کنترلی کودک و بزرگسال نمی شناسند و باز هم برایمان همان جذابیت گذشته را دارند.
 شرکت ژاپنی Taiyo با معرفی یک هلیکوپتر کنترلی جدید, تحولی در نسل اسباب بازی های کنترلی ایجاد کرده است. کودکان و یا احتمالا بزرگسالان عزیز یک عدد هدست ظریف را بر روی سر خود می گذارند و پیغام های "شروع ,بالا, پایین , توقف, پایان" را از طریق یک پیغام صوتی به این هلیکوپتر مخابره می کنند. پیغام های ارسالی به میکرو چیپ تعبیه شده در ست کنترلی این مجموعه مخابره می شود.
پس از تحلیل و پردازش پیغام صوتی , فرکانس رادیویی لازم جهت به حرکت در آوردن هلیکوپتر تعیین و برای اجرا به این وسیله فرستاده می شود. حداکثر ارتفاع قابل صعود برای این هلیکوپتر 3 متر تخمین زده شده است.
قیمت تمام شده این محصول برای تولید 58 دلار پیش بینی شد.شاید این محصول بتواند آرزوی کسانیکه نتوانستند بعد از بزرگ شدنشان به شغل خلبانی نائل شوند را برآورده سازد! اگر یوتیوب برایتان باز است می توانید یک ویدیو کوتاه از پرواز این هلیکوپتر را در اینجا ببینید.
منبع

« ماست » معجزه گر و خواص آن


به منظور حمایت از این وبلاگ روی تبلیغات کلیک کنید

نواندیش:

ویتامین ها وموادمعدنی :
هرچند درضمن فرایند حرارتی ، پاره ای از ویتامین های موجود درشیر کاهش می یابند ، اما بعضی از این ترکیبات به وسیله باکتری های ماست
 
درضمن فرایند تولید ، به مقدار قابل توجهی ساخته می شوند .  محققان زیادی ادعا کرده اند که رابطه ای مستقیمی بین مصرف ماست وافزایش طول عمر وجود دارد . ازآن جمله طول عمر قبایل ساکن دربلغارستان را به مصرف زیاد ماست مرتبط دانسته اند .

پروفسور مچینکوف معتقد بود که درآینده نقش درمانی باکتری های لاکتیک ( باکتری های موجود درماست ) کشف خواهد شد وارزش این امر کم تر از اکتشاف پنی سیلین دردرمان عفونت نیست .

باکتری های ماست قادربه تحمل شرایط اسیدی داخل دستگاه گوارش انسان می باشند ، بنابراین این باکتری ها درحفظ باکتری های مطلوب دستگاه گوارش بسیار مفید هستند . باکتری های ماست قادرند بخشی ازترکیبات مضری را که به وسیله ی دیگر باکتری هادردستگاه گوارش تولید می شوند ، خنثی نمایند . این امر درارتقای سلامتی انسان نقش مهمی را دارا می باشد .
 
 
درزیر به چند نکته مهم دیگر درخصوص ویژگی های اختصاصی ماست اشاره می شود :

1- هضم ماست آسان تر از شیر است .
 
2- ماست با تقویت باکتری های مفید ساکن روده ، باعث افزایش سلامت دستگاه گوارش می شود .
ماست با خنثی سازی برخی ترکیبات مضر صفراوی ، از تحریک جدار روده ها کاسته واحتمال بروز تومور روده را کاهش می دهد .

کلسیم موجود درماست نیز مانع رشد بی رویه ی سلول های پوششی روده ی بزرگ می شود . یک بررسی نشان داده است افرادی که کلسیم بیش تری مصرف می کنند وبروزسرطان روده درآن ها کم تر است .
مطالعه دیگری نشان داده که متوسط ورودی 1200 میلی گرم کلسیم در روز به بدن ، باعث کاهش چشم گیر شیوع و بروز سرطان روده بزرگ می شود .

3- ماست با ایجاد شرایط مناسب بیولوژیکی ، باعث جذب بهتر برخی مواد غذایی می گردد که از جمله آن ها می توان به افزایش جذب کلسیم وویتامین های گروه B اشاره نمود.

4- اسیدموجود درماست به برگشت حالت عادی روده ها پس از عفونت ها کمک می نماید .
ماست می تواند درپیش گیری از بروزعفونت ها وبیماری های گوارشی ناشی از ویروس ها وحساسیت های غذایی مفید باشد .

5- بررسی ها نشان داده ، که ماست درکمک به درمان اسهال کودکان مفید بوده است .

6- متخصصان درهنگام مصرف آنتی بیوتیک ها ، مصرف ماست را توصیه می نمایند زیرا اغلب آنتی بیوتیک ها باعث نابودی باکتری های مفید دستگاه گوارش شده ومتعاقبا باعث اختلال درکار دستگاه گوارش می شوند .

بررسی ها نشان داده که نابودی باکتری های مفید دستگاه گوارش خود نیز می تواند باعث بروز اسهال های متوسط تا شدید شود. ماست می تواند به برگشت شرایط طبیعی روده ها کمک نماید . توصیه شده درهنگامی که قراراست بیمار بیش از 2هفته آنتی بیوتیک مصرف نماید ، حداقل 250 میلی لیتر ماست را دررژیم غذایی روزانه خود قراردهد .

7- ماست باعث کاهش عفونت های ناشی از قارچ ها دردستگاه تناسلی زنان می شود .
تحقیقات نشان داده ، مصرف روزانه ی 250 میلی لیتر ماست حاوی باکتری های زنده ، باعث کاهش تعداد قارچ ها ومخمرهای بیماری زا دردستگاه تناسلی زنان شده وشیوع عفونت ناشی از این ارگانیزم ها را کاهش می دهد .

8- ماست منبعی غنی از کلسیم است .
250 میلی لیتر ماست دارای 450 میلی گرم کلسیم می باشد . این مقدار می تواند نصف نیاز کودکان و40 -30 درصد نیازکلسیم بزرگ سالان را برطرف کند . باید درنظرداشت که حضور باکتری های زنده درماست ، باعث افزایش جذب کلسیم دربدن می شود . بررسی ها نشان داده است که مقدار جذب کلسیم از 250 میلی لیتر ماست درمقایسه باهمین مقدار شیر بیش تراست .

9- ماست منبع بسیار خوبی برای جذب پروتئین است .
درهر250 میلی لیتر ماست تقریبا 14- 10 گرم پروتئین موجود می باشد ، که تقریبا برابر با 20 درصد نیازروزانه است . هم چنین عملیات تخمیر باکتریهای ماست باعث سهولت تسهیل جذب پروتئین ها می شود . به این دلیل پروتئین های ماست را پروتئین های پیش هضم شده (predigested) می نامند .

10- ماست وکاهش کلسترول
تحقیقات نشان داده که ماست می تواند باعث کاهش کلسترول خون شود . این ممکن است به علت تأثیر فعالیت باکتری های زنده وسهولت متابولیسم کلسترول باشد . زیرا ماست می تواند اتصال هایی را با اسیدهای صفراوی ایجاد کند .(اسیدهای صفراوی درساخت کلسترول نقش دارند.)

11- ماست ورشد کودکان
درکودکانی که دچاربیماری سوء جذب هستند ، ماست به جذب دوترکیب مهم غذایی پروتئین ها ومواد معدنی کمک می کند . اسید لاکتیک موجود درماست باعث سهولت جذب وهضم این ترکیبات مغذی می شود .

12- محققان توصیه می‌کنند که برای کاهش وزن باید مصرف ماست در رژیم غذایی گنجانده شود.
بسیاری از افرادی که برای لاغر شدن رژیم غذایی دارند، فرآورده‌های لبنی را از فهرست مواد غذایی حذف می‌کنند این در حالیست که محققان دریافتند ماست در واقع توانایی بدن را برای سوزاندن چربی‌ها تقویت کرده و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می‌کنند.

افرادی که در رژیم غذایی خود ماست کم چربی را می‌گنجانند، بیشتر از افرادی که صرفا دریافت کالری خود را کم می‌کنند، کاهش وزن دارند.

همچنین افرادی که ماست می‌خورند در مقایسه با افراد دیگر"22" درصد بیشتر وزن، "61" درصد بیشتر چربی بدن و "81" درصد بیشتر چربی شکم را در طی "12" هفته کم می‌کنند.

در این تحقیق افراد چاق سالم شرکت داشتند که به دو گروه تقسیم شدند. هر دو گروه از رژیم غذایی کم کالری استفاده کردند که "500" کالری کمتر از میزان معمول دریافت کالری بود.

یک گروه تقریبا "1100" میلیگرم کلسیم در روز شامل 3 وعده ماست کم چرب مصرف می‌کرد و گروه دیگر در حدود "500" میلیگرم کلسیم مصرف می‌کرد که این میزان کم، خاص رژیم غذایی آمریکایی است.

پس از گذشت "12" هفته، میزان متوسط کاهش وزن در گروهی که ماست کم چرب استفاده می‌کرد "6" کیلوگرم بود. افراد این گروه در حفظ حجم عضلات در وضعیت مناسب دو برابر بیش از گروه دیگر موفق بودند.

فیلمی از جواهرات ملی ایران


به منظور حمایت از این وبلاگ روی تبلیغات کلیک کنید


جهت دیدن فیلم به  لینک زیر مراجعه  کنید :

http://jadidonline.com/images/stories/flash_multimedia/Iranian_national_royal_jewels_test/jewel_high.html

ردای پدر علم جهان

به منظور حمایت از این وبلاگ روی تبلیغات کلیک کنید



زن از دیدگاه دکتر علی شریعتی"


به منظور حمایت از این وبلاگ روی تبلیغات کلیک کنید


زن عشق می کارد و کینه درو می کند ...

دیه اش نصف دیه توست و مجازات زنایش با تو برابر ...

می تواند تنها یک همسر داشته باشد و تو مختار به داشتن چهار همسرهستی ...

برای ازدواجش در هر سنی اجازه ولی لازم است و تو هر زمانی بخواهی به لطف قانونگذار می توانی ازدواج کنی ...

در محبسی به نام بکارت زندانی است و تو ...

او کتک می خورد و تو محاکمه نمی شوی ...

او می زاید و تو برای فرزندش نام انتخاب می کنی ...

او درد می کشد و تو نگرانی که کودک دختر نباشد ...

او بی خوابی می کشد و تو خواب حوریان بهشتی را می بینی ...

او مادر می شود و همه جا می پرسند نام پدر ...

و هر روز او متولد میشود؛ عاشق می شود؛ مادر می شود؛ پیر می شود و میمیرد ...

و قرن هاست که او عشق می کارد و کینه درو می کند چرا که در چین و شیارهای صورت مردش به جای گذشت زمان جوانی بربادرفته اش را می بیند و در قدم های لرزان مردش، گام های شتابزده جوانی برای رفتن و درد های منقطع قلب مرد سینه ای را به یاد می آورد که تهی از دل بوده و پیری مرد رفتن و فقط رفتن را در دل او زنده می کند ...

و اینها همه کینه است که کاشته می شود در قلب مالامال از درد ...

و این، رنج است