مصطفی کرمی ...!


«مصطفی کرمی» تصویربردار فیلم‌های مستند و کوتاه، حدود 20 روز پیش هنگام تصویربرداری فیلم کوتاه «کاغذ باد» به تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان گلستان دچار حادثه برق گرفتگی شد و بر اثر این حادثه در حالی که مسئولان اداره برق منطقه به گروه فیلمسازی اطمینان کامل داده بودند که هیچ خطری آنان را تهدید نمی‌کند؛ دو دست و انگشتان پاهایش را از دست داد.

مصطفی دانشجوی سینما در دانشگاه سوره است، جزو خانواده‌های جنگ زده مهران و پدر هم ندارد.
بیمارستان مهر تهران را که بلدید، خیابان زرتشت. اگر به اتاق 334 طبقه اول سری بزنید؛ جوان مثله شده‌ای را می‌بینید که روزی تصویربردار سینمای کوتاه بوده است. جوانی که تمام نسوج و ماهیچه‌های داخلی‌اش دچار پختگی شده است.

جوانی که روی تخت بیمارستان دراز کشیده، ناله می‌کند و دردش بیشتر از آنکه به خاطر قطع دست و پایش باشد به خاطر هزینه‌ی 100 میلیون تومانی بیمارستان است.
«مصطفی کرمی» اگر تا یک ماه و نیم دیگر بستری باشد و مورد جراحی‌های ترمیمی قرار بگیرد بعد از این مدت اگر قادر به پرداخت هزینه‌های اعضای مصنوعی بود، می‌تواند از اندام‌های مصنوعی استفاده کند.
متاسفانه طی 20 روز گذشته هیچ‌کس مسئولیت این حادثه را نپذیرفته؛ حوزه هنری باوجود اینکه تهیه‌کننده این فیلم بوده و عملا پذیرش مسئولیت درمان مصطفی را به عهده دارد از پذیرش این مسئولیت امتنا کرده و طبق شنیده‌ها حسن بنیانیان رئیس کل حوزه هنری قرار است یک کمک 5 میلیون تومانی به درمان مصطفی کرمی اختصاص دهد!

و از طرفی واحد خبر حوزه هنری نیر امروز در خبری دیگر اعلام کرد:«محمدرضا خاکپور، مدیر حوزه هنری استان گلستان درباره این حادثه گفت: پس از وقوع این حادثه تاثر انگیز، حوزه هنری گرگان، در بیمارستان‌های سطح استان، پی‌گیر کار درمان این هنرمند آسیب دیده شد و با ریاست دانشکده علوم پزشکی استان گلستان نیز رایزنی کرد تا کرمی به تهران منتقل شود.
او افزود: پس از بستری شدن این فیلمبردار در تهران، از حوزه هنری گرگان و از جانب دکتر بنیانیان، ‌رییس حوزه هنری، نمایندگانی به بیمارستان اعزام شدند تا از نزدیک در جریان مراحل درمان و وضعیت جسمی وی باشند.
خاکپور در پایان یادآوری کرد: هر چند حوزه هنری گلستان به موجب قراردادی که با مجری طرح فیلم «کاغذ باد» منعقد کرده، مسئولیت حوادث احتمالی را بر عهده مجری طرح گذاشته، با این همه، ما به دلیل تعهد اخلاقی،‌ تمام تلاشمان را برای بهبود حال جسمانی این هنرمند مصروف خواهیم کرد.»
این خبر امروز در حالی در چندین خبرگزاری منتشر شد که خانواده مصطفی کرمی صریحا اعلام کردند که هیچ نماینده‌ای از طرف حوزه هنری تا به حال به دیدن مصطفی نیامده!

همچنین شب گذشته در خانه سینما جلسه‌ای جهت پی‌گیری حادثه کرمی با حضور اعضای «انجمن فیلم کوتاه ایران» و سیدرضا میرکریمی برگزار شد که در این جلسه قرار شد کمیته‌ای برای پیگیری ابعاد دیگر این حادثه، به استان گلستان سفر کنند تا ضمن تحقیق از حوزه هنری گلستان و برق منطقه‌ای این استان، کل اسناد به دست آمده را در اختیار واحد حقوقی خانه سینما قرار دهند.
این کمیته به نمایندگی «انجمن فیلم کوتاه ایران» در حال بررسی برپایی همایشی با عنوان «ایمنی تولید در سینمای ایران» است که تمام اصناف خانه سینما اعم از سازندگان فیلم کوتاه و سینمای حرفه‌ای، در مورد بحث بیمه و ایمنی در سینما صحبت می‌کنند.
قابل ذکر است، نتیجه برگزاری این جلسه به جز برپایی همایش «ایمنی تولید در سینمای ایران» تولید یک فیلم کوتاه راجع به مصطفی کرمی بوده است!
با شرایط موجود ظاهرا تنها راه کمک به «مصطفی کرمی» جذب کمک‌های مردمی است. و یکی از این راه‌ها انتشار شماره حساب مصطفی در وبلاگ‌هاست. به همین دلیل من از تمام بلاگرها به ویژه روزنامه‌نگاران و سینمایی‌نویس‌ها خواهش می‌کنم شماره حساب مصطفی را در وبلاگ‌هایشان منتشر کنند. البته قرار است برادر مصطفی به زودی یک شماره حساب ارزی برای جذب کمک‌های خارج از ایران هم باز کند اما تا آن موقع خواهش می‌کنم کمک‌هایتان را به شماره حساب 210384448 بانک تجارت شعبه مهر کد 318 به نام «مصطفی کرمی» واریز کنید.

 http://www.ziro.blogfa.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد