کلاهبردار میلیاردی را شناسایی کنید+عکس

از اوایل دی‌ماه امسال، شکایات متعدد و مشابهی در اختیار ماموران کلانتری 147 گلبرگ قرار گرفت که از کلاهبرداری‌های مالک یک نمایشگاه اتومبیل در شرق تهران حکایت داشت.

با افزایش این شکایت‌ها، ماجرا به بازپرس شعبه 6 دادسرای ناحیه 4 تهران گزارش شد و به دستور وی گروهی از کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی تهران - مبارزه با کلاهبرداری‌- ماموریت یافتند در بررسی‌های تخصصی راز کلاهبرداری‌های مرد شیاد را فاش کنند.
 


بررسی‌های اولیه نشان می‌داد این مرد که سعید نام دارد بعد از خرید خودرو از مشتریانش، درصد کمی از مبلغ آن را به‌صورت نقدی و بقیه مبلغ خودرو را با استفاده از چک مدت‌دار پرداخت می‌کرد.

سپس با انتشار آگهی فروش خودرو در روزنامه‌ها، خودروهای خریداری شده را به افراد دیگری می‌فروخت، اما مدتی بعد با فرارسیدن زمان وصول چک‌ها، وقتی فروشندگان خودرو به بانک می‌رفتند متوجه می‌شدند حساب سعید خالی است و وی چک بلامحل به آنها داده است.
 
با این اطلاعات، دستور بازداشت مرد کلاهبردار صادر شد، اما وقتی کارآگاهان عازم نمایشگاه مورد نظر شدند، مشخص شد وی بدون برجای گذاشتن ردی از خود ناپدید شده است.
 
 این در حالی بود که بررسی‌ پرونده‌های موجود در بانک نشان می‌داد مرد کلاهبردار با استفاده از مدارک جعلی در بانک حساب باز کرده و بعد از دریافت دسته‌چک، نقشه کلاهبرداری‌هایش را عملی کرده است.

شاکیان بیایند

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی پایتخت - روز گذشته با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد این متهم فراری تا‌کنون خودروهای زیادی از جمله روآ، پژو پرشیا، پژو 206، هیوندا آزرا، سوزوکی، ال90 و پراید را با استفاده از چک‌ بلامحل از مشتریانش خریداری و به افراد دیگری فروخته است.

به گزارش روزنامه همشهری، وی با بیان اینکه تحقیقات برای دستگیری مرد کلاهبردار ادامه دارد، افزود: از آنجا که هنوز ردی از این مرد به دست نیامده است، بازپرس پرونده با دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره متهم در جراید از کسانی که اطلاعی از مخفیگاه او داشته و یا شکایتی از وی دارند، خواست ماجرا را به شعبه ششم دادسرای ناحیه 4 تهران یا با شماره تلفن 51055614، به اداره 14 پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع دهند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد