گندم و جوانه گندم



مصرف این ماده مهم غذایى سلامت شما را بیمه مى کند

گندم ، همین دانه ریزى که به صورت نان و یا شکلهاى دیگر مورد مصرف عموم قرار مى گیرد، از جمله دانه هایى است که املاح و عناصر بسیارى را در خود دارد. پس چه بهتر که شما هم با خواص و اثرات آن در مبارزه با برخى بیماریها آشنا شوید.

گندم چه دارد؟
در گندم املاح معدنى و عناصر کاتالیتیک فراوان وجود دارد مثل : کلسیم ، منیزیوم ، سدیم ، پوتاسیوم ، کلر، گوگرد، فلوئور، سیلیسیوم ، مس ، منگنز، کوبالت ، ید، آرسنیک ، چربى فوسفوردار، روى ، نشاسته ، ویتامین ((آ، ب 1))، ((ب 2))، ویتامین ((ا)) که در جوانه گندم به وجود مى آید و ویتامینهاى ((کا)) ((د))، ((پ پ ))، مخمرها و دیاستازها.
گندم از مواد غذایى کامل طبیعت است که قرنها است خوراک بشر را تاءمین مى کند و یکى از نعمتهاى بزرگ خداوند است . امروز در سایه علم و دانش ‍ معلوم شده است این دانه کوچک و حقیر گنجى از املاح و ویتامین در خود نهفته دارد و بعید نیست در آینده اسرار دیگرى از آن کشف گردد.
نان را در قدیم بهتر از حالا تهیه مى کردند. در نتیجه مواد غذایى آن کاملتر بود و از دست نمى رفت به این ترتیب که گندم را با کود طبیعى به عمل مى آورند. براى آرد کردن آن از آسیاى بادى و یا آبى استفاده مى کردند و به علت سرعت آسیاهاى برقى قسمتى از ویتامینهاى آن از دست نمى رفت و آرد تصفیه شده به دست نمى داد. به علاوه آن را با خمیر مایه طبیعى به عمل مى آوردند و نان را با حرارت آتش چوب یا هیزم مى پختند و در نتیجه چنین نانى هم مغذى بود و هم سالم و خوشمزه .
اکنون چنین نانى در شهرهاى بزرگ که پخت نان را صنعتى کرده اند کمتر پیدا مى شود و براى یافتن آن باید به شهرها و روستاها رفت و چنین نانى را به دست آورد.
امروزه باید از جوانه گندم استفاده کنیم زیرا جوانه گندم براى تمام کسانى که دچار کمبود املاح معدنى شده اند یا بى خونى و ضعف پیدا کرده اند و از لحاظ جسمى و روحى ناتوان و ضعیف شده اند، رشد آنها سریع نیست ، نرمى استخوان دارند، مسلول شده اند، خانمهایى که حامله هستند و یا فارغ شده و یا بچه شیر مى دهند غذایى عالى و ممتاز است و مصرف آن به تمام این اشخاص توصیه مى شود.
وقتى دانه گندم معمولى را با گندم جوانه زده ، مقایسه کنیم از نظر تغییراتى که در مواد حیاتى آن پیدا شده است دچار تعجب و شگفتى مى شویم . به این مقایسه توجه کنید.


گندم کامل
فوسفور 423 میلى گرم درصد. منیزیوم 133 میلى گرم درصد. کلسیم 45 میلى گرم درصد.


گندم جوانه زده
فسفر 1050 میلى گرم درصد. منیزیوم 342 میلى گرم درصد. کلسیم 71 میلى گرم درصد.
براى اینکه بهتر ارزش غذایى جوانه گندم در نظر شما روشن شود کافى است بگوییم که نان سفید تقریبا داراى 86 میلى گرم فوسفور، 5/0 میلى گرم منیزیوم و 14 میلى گرم کلسیم است .
طرز تهیه جوانه گندم خیلى آسان است . گندم خوب و تازه را (اگر از جاهاى ییلاقى باشد بهتر است ) انتخاب کنید و آن را بشویید و بعد در ظرفى که آب نیمه گرم دارد خیس کنید و بگذارید بیست و چهار ساعت بماند. بعد آب آن را بریزید و دوباره بشویید و در بشقاب گودى جا دهید و روى آن پارچه مرطوب بگذارید. بعد از دو روز در تابستان و چهار روز در زمستان جوانه هاى کوچک شیرى از آن پیدا مى شود که همان جوانه گندم است .
گندم جوانه زده را نمى شود کنسرو کرد، باید همان روز مصرف کرد و هر روز دوباره تازه آن را تهیه کرد.
مقدار مصرف جوانه گندم تازه یک تا سه قاشق قهوه خورى است که باید آن را به تنهایى جوید و با غذاهاى دیگرى مخلوط کرده مصرف کرد.
اگر هر دو یا سه ماه ، پانزده یا بیست روز جوانه گندم تازه تهیه کنید و بخورید به زودى خواهید دید تغییر محسوسى در شما پیدا شده است و شما سالم و با نشاط شده اید.
جوانه گندم ، بى اندازه مقوى و نیروبخش است ولى مصرف آن براى بعضى از کسانى که فشار خون دارند، منع شده است .
بسیارى از غذاشناسان عصر جدید مخصوصا دکتر گلیورد هاوزر ثابت کرده است که با تقلیل مصرف گندم کامل امراضى از قبیل : ضعف عمومى بدن ، نرمى استخوان ها، کولیت ، تصلب شرائین ، کم خونى ، یبوست و ناتوانى جنسى زیاد شده است و بهترین راه مبارزه علیه این بیمارى این است که غذاى خود را از نان کامل یا طبیعى ترتیب دهیم و یا جوانه گندم را تهیه کرده و با غذاى خود مصرف کنیم . در کتاب گذرنامه براى یک زندگى نوین اثر گیلورد هاوزر جوانه گندم یکى از غذاهاى معجزه گر هاوزر است که مصرف آن را در موارد بسیارى تجویز و توصیه کرده است و بسیارى از خانواده ها با مصرف آن بهبود یافته و تغییر محسوسى در حالت جسمى و روحى خود مشاهده کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد